{"vars":{{"pageTitle":"Smart! Week na Allegro to zysk i oszczędność.","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["impact","material-partnera"],"pageAttributes":["allegro","impact","material-partnera","smart-week"],"pagePostAuthor":"Maryjka Szurowska","pagePostDate":"15 października 2021","pagePostDateYear":"2021","pagePostDateMonth":"10","pagePostDateDay":"15","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":203525}} }
300Gospodarka.pl

Smart! Week na Allegro to zysk i oszczędność.

Podczas tegorocznego Smart! Week na Allegro klienci zaoszczędzili prawie 70 mln zł dzięki dużym obniżkom cen i bezpłatnym dostawom. Ale nie tylko kupujący wyszli na tym korzystnie – przedsiębiorcy, którzy wystawili oferty promocyjne, sprzedali o 72 proc. więcej produktów.

Kupować i oszczędzać jednocześnie?

Festiwal zakupowy Allegro Smart! Week nie tylko przerósł skalą poprzednią edycję i przyciągnął nowych użytkowników Allegro Smart!, ale także zwiększył wyniki sprzedaży. Przez tydzień od 27 września do 3 października użytkownicy platformy zamawiali średnio 3 mln produktów dziennie, a ceny obniżono nawet o 70 proc.
Kupujący wybierali spośród rekordowej liczby ofert na stronie. W trzecim kwartale tego roku po raz pierwszy w historii Allegro liczba wszystkich dostępnych ofert przekroczyła 250 mln.
Aż cztery z pięciu sprzedanych ofert wystawili sprzedawcy zewnętrzni, najczęściej małe i średnie firmy. Oznacza to, że łącznie 8 tysięcy polskich małych i średnich przedsiębiorstw, które wzięły udział w promocjach Smart! Week wygenerowało sprzedaż przekraczającą 98 mln zł.

Co najczęściej sprzedawano?

Podczas festiwalu na jego stronę główną wchodziło średnio 7 osób w ciągu sekundy. Najwięcej kliknięć uzbierały kategorie dom i ogród, zdrowie i uroda, supermarket i elektronika.

Wynika stąd, że Allegro stało się miejscem, w którym Polacy kupują wszystko, czego potrzebują – od produktów codziennego użytku po wymarzony sprzęt elektroniczny czy gry. Oczywiście nie byłoby to możliwe bez naszych sprzedających. W ciągu ostatniego roku intensywnie pracowaliśmy nad ulepszeniem metod i mechanizmów pozyskiwania ofert, aby zapewnić klientom jeszcze lepsze ceny. Wspólnie ze sprzedawcami przygotowaliśmy ponad 2 mln ofert w atrakcyjnych cenach – mówi Aleksandra Sroka-Krzyżak, Strategy Director w Allegro.

I rzeczywiście musiały to być naprawdę niskie ceny, skoro zestaw LEGO Speed Champions Ferrari F8 Trubtio wyprzedał się w ciągu 11 sekund, a odkurzacz Xiaomi Dreame V11 zniknął z wirtualnych półek w mniej niż minutę.
Kurierzy mieli ręce pełne roboty, bo prawie 98 proc. zamówień dostarczono w ciągu 1-2 dni. Niektórzy musieli się nadźwigać, bo jednymi z najczęściej kupowanych produktów były odkurzacze automatyczne Xiaomi, ekspres do kawy De’Longhi i konsola Xbox Series S. Równie dobrze sprzedawały się smartfony iPhone 12 oraz Realme narzo 30A, a także konsole Nintendo Switch i smartbandy Xiaomi.

Allegro to największa w Polsce platforma handlowa typu marketplace i najbardziej rozpoznawana marka e-commerce,która w październiku 2020 roku zadebiutowała na warszawskiej giełdzie. Umożliwia firmom sprzedaż produktów w kilkunastu kategoriach, a jej oferty przyciągają średnio 21 mln internautów miesięcznie.