{"vars":{{"pageTitle":"Answear.com wchodzi na giełdę. Za jedną akcję spółki trzeba zapłacić 25 złotych","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news"],"pageAttributes":["answear-com","e-commerce","e-handel","gielda","gielda-papierow-wartosciowych-w-warszawie","gpw","handel","handel-detaliczny","mci-capital","rynek-kapitalowy","rynki-kapitalowe"],"pagePostAuthor":"Zespół 300Gospodarki","pagePostDate":"18 grudnia 2020","pagePostDateYear":"2020","pagePostDateMonth":"12","pagePostDateDay":"18","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":73505}} }
300Gospodarka.pl

Answear.com wchodzi na giełdę. Za jedną akcję spółki trzeba zapłacić 25 złotych

Cena jednej akcji w ofercie publicznej Answear.com wyniesie 25 zł, a wartość oferty ma osiągnąć poziom 80 mln zł. W momencie debiutu na GPW kapitalizacja tej spółki wyniesie więc niespełna 430 mln zł.

Jak czytamy w komunikacie prasowym firmy, emisja akcji pozwoli na zebranie przez nią finansowania o wartości ok. 45 mln zł.

Oferta Answear.com obejmuje 1841000 nowo emitowanych akcji serii D, a także 1380645 akcji serii A należących do funduszu MCI.PrivateVentures FIZ (subfundusz MCI.TechVentures 1.0), stanowiących 8,03 proc. rozwodnionego kapitału spółki i uprawniających do analogicznej liczby głosów na WZA.

„W opinii MCI cena 25zł nie oddaje w pełni potencjału Answear.com, dlatego zdecydowaliśmy się ograniczyć wielkość oferty akcji sprzedawanych. Wielkość transakcji jest w tej sytuacji kompromisem pomiędzy chęcią ograniczenia podaży akcji od MCI i uzyskania minimalnej wielkości transakcji umożliwiającej IPO, przy zapewnieniu Spółce środków z nowej emisji akcji, które przyczynią się do dalszego dynamicznego wzrostu jej przychodów” – komentuje Krzysztof Konopinski, doradca funduszu MCI, będącego głównym właścicielem Answear.com.

„Cieszę się z bardzo dużego zainteresowania ofertą Answear.com wśród inwestorów detalicznych do których trafi 20 proc. oferowanych akcji. Liczę na to, że będzie wśród nich wielu nowych klientów naszego sklepu. Cieszymy się również z możliwości pozyskania nowych inwestorów instytucjonalnych” – powiedział prezes Answear.com Krzysztof Bajołek.

Answear.com to działająca od  2011 r. platforma internetowego handlu detalicznego sprzedająca modę w Europie Środkowo-Wschodniej. Aktualnie spółka prowadzi działalność w 7 krajach: Bułgarii, Czechach, Polsce, Rumunii, Słowacji, Ukrainie oraz Węgrzech. Żaden z rynków nie stanowi jednak więcej niż 30 proc. udziału w całkowitych przychodach przedsiębiorstwa.

Jakie plany inwestycyjne ma MCI Capital, najważniejszy fundusz technologiczny w Polsce