Cena jednej akcji w ofercie publicznej Answear.com wyniesie 25 zł, a wartość oferty ma osiągnąć poziom 80 mln zł. W momencie debiutu na GPW kapitalizacja tej spółki wyniesie więc niespełna 430 mln zł.
Jak czytamy w komunikacie prasowym firmy, emisja akcji pozwoli na zebranie przez nią finansowania o wartości ok. 45 mln zł.
Oferta Answear.com obejmuje 1841000 nowo emitowanych akcji serii D, a także 1380645 akcji serii A należących do funduszu MCI.PrivateVentures FIZ (subfundusz MCI.TechVentures 1.0), stanowiących 8,03 proc. rozwodnionego kapitału spółki i uprawniających do analogicznej liczby głosów na WZA.
„W opinii MCI cena 25zł nie oddaje w pełni potencjału Answear.com, dlatego zdecydowaliśmy się ograniczyć wielkość oferty akcji sprzedawanych. Wielkość transakcji jest w tej sytuacji kompromisem pomiędzy chęcią ograniczenia podaży akcji od MCI i uzyskania minimalnej wielkości transakcji umożliwiającej IPO, przy zapewnieniu Spółce środków z nowej emisji akcji, które przyczynią się do dalszego dynamicznego wzrostu jej przychodów” – komentuje Krzysztof Konopinski, doradca funduszu MCI, będącego głównym właścicielem Answear.com.
„Cieszę się z bardzo dużego zainteresowania ofertą Answear.com wśród inwestorów detalicznych do których trafi 20 proc. oferowanych akcji. Liczę na to, że będzie wśród nich wielu nowych klientów naszego sklepu. Cieszymy się również z możliwości pozyskania nowych inwestorów instytucjonalnych” – powiedział prezes Answear.com Krzysztof Bajołek.
Answear.com to działająca od 2011 r. platforma internetowego handlu detalicznego sprzedająca modę w Europie Środkowo-Wschodniej. Aktualnie spółka prowadzi działalność w 7 krajach: Bułgarii, Czechach, Polsce, Rumunii, Słowacji, Ukrainie oraz Węgrzech. Żaden z rynków nie stanowi jednak więcej niż 30 proc. udziału w całkowitych przychodach przedsiębiorstwa.
Jakie plany inwestycyjne ma MCI Capital, najważniejszy fundusz technologiczny w Polsce