{"vars":{{"pageTitle":"Bosch ma pomysł na zwiększenie żywotności baterii w samochodach elektrycznych. Wykorzysta sztuczną inteligencję","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news"],"pageAttributes":["bosch","elektromobilnosc","machine-learning","niemcy","przemysl-motoryzacyjny","przemysl-samochodowy","samochody-elektryczne","sztuczna-inteligencja"],"pagePostAuthor":"Zespół 300Gospodarki","pagePostDate":"16 lipca 2019","pagePostDateYear":"2019","pagePostDateMonth":"07","pagePostDateDay":"16","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":14311}} }
300Gospodarka.pl

Bosch ma pomysł na zwiększenie żywotności baterii w samochodach elektrycznych. Wykorzysta sztuczną inteligencję

Bosch, niemieckie przedsiębiorstwo motoryzacyjne i przemysłowe, które produkuje też dobra użytkowe i techniczne wyposażenie budynków, ogłosił plany rozwoju projektu badawczego, dzięki któremu możliwe będzie zwiększenie żywotności baterii, pisze Manfacturing Global.

Obecnie żywotność typowej baterii litowo-jonowej wykorzystywanej do napędzania samochodów elektrycznych wynosi ok. 8-10 lat i pozwala na przejechanie ok. 100 tys. do 160 tys. kilometrów.

Wpływ na jej okres działania mają takie czynniki, jak sposób ładowania, styl jazdy czy warunki termiczne. Bosch chce stworzyć działające w chmurze oprogramowanie służące do zarządzania działaniem baterii w zainstalowanych w samochodach.

System będzie mierzył takie parametry, jak temperatura otoczenia czy przebieg procesu ładowania. Z pomocą technologii machine learningu oprogramowanie przeanalizuje zebrane dane i zasugeruje działania, dzięki którym możliwe będzie wydłużenie żywotności konkretnej baterii.

Zdaniem niemieckiego producenta rozwiązanie to pomoże w ograniczeniu poziomu zużycia akumulatora nawet o 20 proc. System może się okazać szczególnie przydatny w przypadku użytkowania samochodu w wyjątkowo wymagających warunkach eksploatacyjnych.

>>> Bosch otworzy centrum badań nad sztuczną inteligencją. Stanie się ono częścią niemieckiej „Cyber Doliny”

>>> Polska, wraz z Bułgarią Łotwą i Ukrainą, straci najwięcej pracowników w kolejne 30 lat