{"vars":{{"pageTitle":"CD Projekt kupuje studio z Kanady i zmienia strategię - mniej marketingu, więcej Wiedźmina i Cyberpunka","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news","nowe-technologie"],"pageAttributes":["cd-projekt","cyberpunk-2077","fuzje-i-przejecia","gaming","gielda","gry-komputerowe","main","rynek-gier"],"pagePostAuthor":"Zespół 300Gospodarki","pagePostDate":"30 marca 2021","pagePostDateYear":"2021","pagePostDateMonth":"03","pagePostDateDay":"30","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":111760}} }
300Gospodarka.pl

CD Projekt kupuje studio z Kanady i zmienia strategię – mniej marketingu, więcej Wiedźmina i Cyberpunka

CD Projekt zaktualizował strategię rozwoju firmy na najbliższe lata i ogłosił kupno kanadyjskiego studia deweloperskiego.

Jednym z głównych celów nowej strategii CD Projektu jest transformacja studia i zmiana sposobu produkcji gier, czego efektem ma być równoległe tworzenie gier i dodatków począwszy od 2022 roku.

Zarząd firmy zapowiedział też dalszą rozbudowę posiadanych marek oraz rozwój kompetencji w obszarze online.

W ramach aktualizacji strategii stworzono plan, który obejmuje trzy strategiczne kierunki rozwoju oraz szereg kroków mających na celu usprawnienie działalności firmy.

W ramach RED 2.0 w studiu zostanie wzmocniona rola CTO (ang. Chief Technology Officer – dyrektor ds. technologii) i zmodernizowane obszary mu podlegające – technologia silnika REDengine zostanie udoskonalona i zcentralizowana, a dzięki interdyscyplinarnym zespołom podejście do tworzenia gier ma zmienić się na bardziej proaktywne.

Chcemy mieć pewność, że możemy pracować z dwoma globalnymi markami jednocześnie, zachowując najwyższą jakość naszych produkcji. Stawiamy na rozwój technologii i planujemy zbudować wszechstronne zespoły łączące różne specjalizacje i kompetencje. Będą one miały możliwość skorzystania z wiedzy grupy ekspertów międzyprojektowych, którzy dzięki swojemu doświadczeniu zapewnią wsparcie w kluczowych obszarach produkcji. Wszystkie planowane zmiany mają nam umożliwić równoległe tworzenie gier i dodatków z segmentu AAA począwszy od 2022 roku – powiedział Paweł Zawodny, CTO i szef produkcji w CD Projekt RED.

Zmiany w marketingu

CD Projekt RED planuje również zmianę sposobu, w jaki komunikuje i promuje gry. Kolejne kampanie marketingowe mają być znacznie krótsze, a materiały promocyjne będą publikowane bliżej premiery danego tytułu i będą prezentować nagrania z poszczególnych platform, na których gry zostaną wydane.

Zmienić ma się również podejście spółki wobec zapowiadania nowych produkcji studia – każdego roku CD Projekt przedstawi plan aktywności na najbliższe kwartały.

Kolejnym strategicznym kierunkiem rozwoju grupy CD Projekt będzie dalsza rozbudowa posiadanych franczyz.

Gry RPG dla pojedynczego gracza były, są i będą naszym priorytetem. Widzimy jednak ogromny potencjał zarówno Wiedźmina, jak i Cyberpunka – i chcemy go wykorzystać na innych polach, w nowych dla nas mediach i formatach. Naszym celem jest dostarczanie jeszcze większej ilości rozrywki, wprowadzając nasze postacie i światy do świadomości nowych grup odbiorców – powiedział Michał Nowakowski, członek zarządu CD Projekt odpowiedzialny za rozwój biznesu.

Ostatnim elementem przyjętych Ram Strategii Rozwoju jest rozszerzenie potencjału online w produkcjach studia.

CD Projekt RED ma stworzyć technologię sieciową, którą będzie mógł wplatać w proces tworzenia przyszłych gier.

Technologia ta ma napędzać komponenty online, które sukcesywnie będą wprowadzane do tytułów studia. Pozwoli także na rozwijanie społeczności online — zostanie ona oparta na platformie GOG Galaxy, która łączy osoby grające zarówno w gry wydane przez CD Projekt RED, jak i inne tytuły.

Zmiana w zarządzaniu zespołem

Jak podał CD Projekt, firma chce wzmocnić działania mające na celu stworzenie „zrównoważonego i wspierającego środowiska pracy”.

Od lat powtarzamy, że naszą największą siłą jest zespół. CD Projekt pozostanie tolerancyjnym i zróżnicowanym miejscem pracy, jednak zamierzamy położyć większy nacisk na zadbanie o samopoczucie pracowników oraz zapewnienie im możliwości rozwoju zawodowego i osobistego – powiedział Adam Badowski, szef studia CD Projekt RED.

Aby umożliwić nam w pełni aktywny i równoległy proces produkcji, musimy stale poszerzać grono naszych specjalistów. Dlatego wzmacniamy nasze działania rekrutacyjne, aby móc rosnąć w sposób organiczny, budując jednocześnie silne relacje z naszymi współpracownikami spoza studia. Ponadto zamierzamy zwiększyć naszą aktywność w zakresie fuzji i przejęć, co pomoże rozwijać studio, zwłaszcza w obszarze technologicznym – dodał Piotr Nielubowicz, wiceprezes CD Projektu ds. finansowych.

Według firmy realizacja strategii ma być możliwa m.in. dzięki solidnemu zapleczu finansowemu, które CD Projekt zbudował w ostatnich latach.

Jesteśmy świadomi ogromu pracy, jaki będziemy musieli włożyć w realizację naszych planów. Motywacji nam nie brakuje. Wierzymy, że nakreślone przez nas strategiczne kierunki rozwoju przełożą się na zwiększenie potencjału grupy i pozwolą nam kreować najwyższej jakości rozrywkę, która dostarczy mnóstwo pozytywnych emocji odbiorcom z całego świata – powiedział Adam Kiciński, prezes CD Projektu.

CD Projekt kupuje kanadyjskie studio deweloperskie

Także we wtorek CD Projekt ogłosił, że 29 marca 2021 roku podpisał list intencyjny ze studiem deweloperskim Digital Scapes. List określa warunki, na jakich polska firma nabędzie to studio deweloperskie z Vancouver.

Obie firmy ściśle współpracują ze sobą od 2018 roku.

Dobrze znamy zespół Digital Scapes, to nasz zaufany partner. Od trzech lat intensywnie z nimi pracujemy i mamy do nich pełne zaufanie. Digital Scapes wniosło w Cyberpunka 2077 ogrom pracy, pomagając przy rozwijaniu gry i usprawnianiu rozmaitych funkcjonalności. Nowy zespół, oprócz ogólnego wkładu w nasze projekty, pomoże nam udoskonalić naszą technologię i pogłębić zakres kompetencji w tym obszarze – powiedział Paweł Zawodny, szef produkcji w CD Projekt RED.

Digital Scapes, które będzie się teraz nazywać CD Projekt RED Vancouver, dołączy do trzech istniejących już zespołów deweloperskich firmy — w Warszawie, Krakowie i Wrocławiu — by wraz z nimi pracować nad kolejnymi produkcjami studia.

Cieszy nas perspektywa dołączenia do studia, które tworzy tak urzekające i rozbudowane gry, jak trylogia Wiedźmińska i Cyberpunk 2077. Wierzymy, że nasz wkład w obszary rozgrywki i technologii sprawi, że kolejne wspólne produkcje będą jeszcze bardziej atrakcyjne. Będąc Kanadyjczykiem z polskimi korzeniami, osobiście czerpię ogromną satysfakcję z budowania mostów pomiędzy kanadyjską a polską branżą gier. To świetna okazja dla kanadyjskich deweloperów, by móc pracować przy markach CD Projektu-u, a dla samej firmy okazja, by czerpać z szerokiej puli kanadyjskiego talentu i doświadczenia – powiedział Marcin Chady, szef studia w Vancouver.

Digital Scapes zatrudnia kilkunastu doświadczonych twórców gier różnych specjalności, w tym specjalizujących się w projektowaniu rozgrywki wieloosobowej, programowaniu i animacji na wszystkie główne platformy.