{"vars":{{"pageTitle":"Chińscy giganci produkcji stoczniowej zapowiadają fuzję. Może powstać światowy lider","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news"],"pageAttributes":["chinska-republika-ludowa","chiny","chrl","produkcja","produkcja-przemyslowa","produkcja-statkow","przemysl","przemysl-stoczniowy"],"pagePostAuthor":"Zespół 300Gospodarki","pagePostDate":"3 lipca 2019","pagePostDateYear":"2019","pagePostDateMonth":"07","pagePostDateDay":"03","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":12883}} }
300Gospodarka.pl

Chińscy giganci produkcji stoczniowej zapowiadają fuzję. Może powstać światowy lider

Dwóch największych chińskich producentów statków – China Shipbuilding Industry Corp (CSIC) oraz China State Shipbuilding Corp Ltd (CSSC) – ujawniło, że zamierza dokonać fuzji, pisze World Maritime News.

Transakcja jest w tej chwili na etapie planowania, a obydwa przedsiębiorstwa wciąż czekają na zgodę ze strony regulatora. W ostatnim czasie doszło do serii fuzji na chińskim rynku stoczniowym w ramach reorganizacji tego sektora w Państwie Środka.

W posiadaniu obydwu firm znajdują się zlokalizowane w Chinach stocznie, które specjalizują się w budowie różnego rodzaju jednostek – od okrętów wojennych po statki handlowe.

Zgodnie z doniesieniami źródeł serwisu Bloomberg chińskie władze wydały już wstępną zgodę na połączenie. Zgodnie z danymi za 2015 rok CSIC jest czwartym, a CSSC siódmym największym producentem statków na świecie pod względem dochodów.

Roczny dochód ze sprzedaży w tych dwóch firmach w 2015 roku wyniósł w przybliżeniu kolejno 9,2 bln oraz 4,27 bln dol., co daje sumaryczny wynik 13,47 bln dol.

Dla porównania, trzeci największy producent, japońskie Mitsubishi Heavy Industries, osiągnął w tym samym okresie dochód 12,76 bln dol.

Co za tym idzie, po połączeniu chińskie przedsiębiorstwa mogą stać się jednym z kilku czołowych producentów statków na świecie.

Jak firma, której istnienie zależy od emisji CO2, stanie się neutralna klimatycznie do 2050 roku