{"vars":{{"pageTitle":"Cła na elektryki z Chin przyklepane. Za ich wprowadzeniem jest tylko 10 państw, ale to wystarczyło","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news"],"pageAttributes":["chinskie-elektryki","chiny","cla","doplaty-do-elektrykow","import","najnowsze"],"pagePostAuthor":"Zespół 300Gospodarki","pagePostDate":"4 października 2024","pagePostDateYear":"2024","pagePostDateMonth":"10","pagePostDateDay":"04","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":727327}} }
300Gospodarka.pl

Cła na elektryki z Chin przyklepane. Za ich wprowadzeniem jest tylko 10 państw, ale to wystarczyło

Dziś państwa członkowskie UE zgodziły się na wprowadzenie ceł na samochody elektryczne z Chin. Polska była „za”, przeciw – nasi sąsiedzi.

Kraje UE podjęły decyzję o wprowadzeniu na 5 lat ceł na elektryki z Chin – pisze Forsal, powołując się na depeszę PAP.

Jak dowiedziała się PAP, przeciwko wprowadzeniu ceł były: Niemcy, Węgry, Malta, Słowenia i Słowacja. Od głosu wstrzymały się: Belgia, Czechy, Grecja, Hiszpania, Chorwacja, Cypr, Luksemburg, Austria, Portugalia, Rumunia, Szwecja i Finlandia. Pozostałe kraje UE były „za”, w tym Polska.  Do zablokowania tego rozwiązania potrzebna była kwalifikowana większość 15 krajów UE, które reprezentują 65 proc. populacji Wspólnoty.

To wystarczyło, by propozycja Komisji Europejskiej otrzymała wystarczające poparcie i mogła wprowadzić stałe cła na samochody elektryczne z Chin na pięć lat.

Wspólnota europejska jest największym odbiorcą chińskiego rynku elektryków – tu ChLR eksportuje 40 proc. całości. Szacuje się, że wartość eksportu elektryków z Chin na cały świat przekroczyła 34 mld dol.

(oprac. km)

Więcej o cłach na auta z Chin