Włosko-amerykański Fiat Chrysler (FCA) i jego francuski konkurent PSA (do którego należą Peugeot, Citroën i Opel) podjęły formalną decyzję o połączeniu się, pisze Financial Times.
Firmy podały w środę rano, że podpisały wiążącą umowę formalizującą fuzję, o planie której poinformowały w październiku.
Efektem połączenia będzie stworzenie czwartego największego koncernu motoryzacyjnego na świecie (za Toyotą, Volkswagenem i Hyundaiem-Kią), w którym udziałowcy FCA i PSA będą mieli po 50 proc. udziałów.
Firmy podały też, że w wyniku fuzji zaoszczędzą 3,7 mld euro rocznie, jednak nie planują zamykać fabryk (PSA jest właścicielem Opla, który ma fabrykę w Gliwicach).
FCA i PSA łącznie sprzedają 8,7 mln samochodów rocznie. Obecnie Fiat Chrysler jest ósmym największym producentem samochodów, a PSA dziesiątym.
Fuzja odbywa się po rozmowach, które zostały wznowione pod koniec października, prawie pięć miesięcy po nieudanej pierwszej próbie połączenia FCA i PSA w czerwcu.
W połowie tego roku to Fiat zerwał rozmowy, ponieważ państwo francuskie, które jest zaangażowane w Renault, rzekomo postawiło zbyt wysokie wymagania.
Uzgodniona dziś fuzja ma zostać sfinalizowana w 12 do 15 miesięcy, po uzyskaniu odpowiednich zgód od regulatorów oraz udziałowców obu spółek.
>>> Czytaj też: Koncern samochodowy PSA będzie produkował w Gliwicach 100 tys. samochodów dostawczych rocznie