{"vars":{{"pageTitle":"Hiszpanie zamrozili karę dla Amazona i Apple. Sąd czeka na apelację firm","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news"],"pageAttributes":["amazon","apple","elektronika","hiszpania","monopole","najnowsze","unia-europejska","urzad-antymonopolowy"],"pagePostAuthor":"Filip Majewski","pagePostDate":"8 lutego 2024","pagePostDateYear":"2024","pagePostDateMonth":"02","pagePostDateDay":"08","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":672934}} }
300Gospodarka.pl

Hiszpanie zamrozili karę dla Amazona i Apple. Sąd czeka na apelację firm

Hiszpański Sąd Najwyższy zawiesił kary finansowe w wysokości 194 mln euro nałożone w lipcu 2023 roku na Amazona i Apple przez krajowy organ antymonopolowy. Czeka teraz na apelację obu firm. Sprawa dotyczy naruszeń ustawy antymonopolowej i nieuczciwych praktyk wobec konkurencji.

Agencja Nadzoru Rynku i Konkurencji (CNMC) ukarała dwie firmy za działania, które rzekomo uniemożliwiały firmom spoza Amazona sprzedaży produktów Apple’a. Miało dotyczyć to praktyk na stronach internetowych Amazona na terenie Hiszpanii.

Według informacji CNMC, umowa podpisana przez Amazona i Apple w październiku 2018 roku nadawała Amazonowi status autoryzowanego sprzedawcy produktów Apple w Hiszpanii. Jednocześnie, zawierała ona klauzule, które uniemożliwiały sprzedaż produktów Apple niemal wszystkim (ponad 90 proc.) autoryzowanym sprzedawcom na platformie Jeffa Bezosa.

Kara finansowa nałożona na obie firmy to 143,6 miliona euro dla Apple’a oraz 50,5 miliona euro dla Amazona. Oba przedsiębiorstwa zapowiedziały złożenie apelacji w tej sprawie.

Decyzja sądu o zawieszeniu płatności jest częścią procesu apelacyjnego, który jeszcze nie przesądza o ostatecznym wyniku sprawy. W związku z tym, zarówno Amazon, jak i Apple mogą nadal funkcjonować na rynku hiszpańskim bez płacenia nałożonych kar finansowych.


Bądź na bieżąco z najważniejszymi informacjami subskrybując nasz codzienny newsletter 300Sekund! Obserwuj nas również w Wiadomościach Google.


Amazon w lipcu 2023 roku poinformował, że dzięki porozumieniu z Apple, liczba rabatów na produkty Apple na stronach Amazona wzrosła. Jednocześnie gigant z Cupertino podkreślił, że celem umowy była wyłącznie ochrona klientów przed podrobionymi i niedziałającymi produktami oraz nieuczciwymi sprzedawcami.

Polecamy także: