{"vars":{{"pageTitle":"Kurs CD Projektu najniżej od ponad 2 lat. Strategia nie sprostała rozbudzonym oczekiwaniom","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news"],"pageAttributes":["akcje","cd-projekt","gaming","gielda","gielda-papierow-wartosciowych-w-warszawie"],"pagePostAuthor":"Hubert Bigdowski","pagePostDate":"31 marca 2021","pagePostDateYear":"2021","pagePostDateMonth":"03","pagePostDateDay":"31","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":111770}} }
300Gospodarka.pl

Kurs CD Projektu najniżej od ponad 2 lat. Strategia nie sprostała rozbudzonym oczekiwaniom

W środę, po publikacji zaktualizowanej strategii kurs CD Projektu spada o kilkanaście proc. do poziomów niewidzianych od marca 2019 roku.

W środowy poranek na warszawskiej giełdzie uwagę inwestorów przykuwa w zasadzie tylko jedna spółka – CD Projekt, którego kurs spada o ponad 12 proc. i znajduj się poniżej poziomu 190 zł – najniżej od marca 2019 roku.

Przez około godzinę trwania sesji giełdowej obroty na walorach spółki sięgają ponad 300 mln zł. Dla porównania, na drugiej najchętniej handlowanej spółce –  KGHM – obroty wynoszą około 21 mln zł.

Jacek Rzeźniczek z portalu stooq.pl wskazuje, że poranne „tąpnięcie’ na akcjach CD Projektu to efekt rozczarowującej strategii i czynnik mocno ciążący indeksowi WIG20, w którym producent gier ma ok. 7 proc. wagi.

„Na indeksie WIG20 mamy zejście poniżej minimów z wczorajszej sesji. Za spadek ten odpowiada przede wszystkim CD Projekt, który po zakończeniu wczorajszej sesji opublikował długo oczekiwaną strategię rozwoju firma na kolejne lata. Nie trudno się więc domyślić, że obecny spadek przekraczający 12 proc. jest reakcją na to wydarzenie. Sam indeks WIG20 tracąc ok. 0,75 proc. wydaje się zmierzać w kierunku 1910-1920 pkt.” – wskazuje analityk.

Dodał, że wczorajsza publikacja strategii w opinii analityków nie wniosła niczego, co mogłoby pociągnąć kurs akcji w górę.

„Przeciwnie, strategia odbierana jest jako rozczarowanie, przede wszystkim w kontekście oczekiwań rynku na kolejne duże produkcje spółki. Rynek zakładał wydanie kolejnej gry za 3-4 lata, ale wnioski płynące z wczorajszych zapowiedzi mogą te oczekiwania wydłużyć o kolejny rok lub dwa” – wskazuje Rzeźniczek.

Warszawska spółka zaprezentowała we wtorek zaktualizowaną strategię. Jednym z kluczowych elementów jest transformacja studia i zmiana sposobu produkcji gier, czego efektem ma być równoległe tworzenie gier i dodatków począwszy od 2022 roku.

CD Projekt RED planuje również zmianę sposobu, w jaki komunikuje i promuje gry. Kolejne kampanie marketingowe mają być znacznie krótsze, a materiały promocyjne będą publikowane bliżej premiery danego tytułu i będą prezentować nagrania z poszczególnych platform, na których gry zostaną wydane.

Więcej o nowej strategii pisaliśmy już wczoraj wieczorem.

CD Projekt kupuje studio z Kanady i zmienia strategię – mniej marketingu, więcej Wiedźmina i Cyberpunka