{"vars":{{"pageTitle":"LPP miało 20-proc. spadek przychodów w II kwartale. Ale nieco lepiej było za granicą","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news"],"pageAttributes":["branza-odziezowa","emisje-w-sektorach","handel","handel-detaliczny","kryzys","kryzys-gospodarczy","lpp","moda","odziez","pandemia","polska","sektor-odziezowy","sprzedaz","wyniki","wyniki-finansowe"],"pagePostAuthor":"Jacek Rosa","pagePostDate":"9 października 2020","pagePostDateYear":"2020","pagePostDateMonth":"10","pagePostDateDay":"09","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":64294}} }
300Gospodarka.pl

LPP miało 20-proc. spadek przychodów w II kwartale. Ale nieco lepiej było za granicą

Polska firma odzieżowa LPP zanotowała w II kwartale 2020 roku 20 proc. spadku przychodów względem podobnego okresu w roku poprzednim. Spółce udało się jednak zwiększyć sprzedaż na rynkach europejskich.

Sprzedaż LPP w drugim kwartale roku była niższa  o 9 proc. rok do roku i wyniosła 2,1 mld zł. Z kolei przychody grupy w  całym pierwszym półroczu wyniosły 3,3 mld zł, co oznacza spadek o 20,6 proc. rok do roku.

Spadków związanych ze zmniejszeniem sprzedaży w sklepach fizycznych nie udało się nadrobić wzrostem zysków z kanałów online, mimo że w tym okresie w tym obszarze wyniosły ponad 621 mln zł – czyli o 125 proc. więcej niż rok wcześniej.

W efekcie sprzedaż internetowa stanowiła niemal 31 proc. wszystkich przychodów z działalności w Polsce (w porównaniu do niespełna 14 proc. rok wcześniej) i ponad 29 proc. wszystkich przychodów z całej działalności (w porównaniu do niemal 12 proc. rok wcześniej.

W II kwartale spółka zanotowała też wyższe przychody ze sprzedaży za granicą niż w Polsce – polski rynek odpowiadał 45,2 proc. wartości całkowitej sprzedaży grupy.

Co więcej, pomimo pandemii LPP udało się zwiększyć o 15 proc. wartość sprzedaży na rynkach europejskich w porównaniu z rokiem poprzednim i wejść na rynek fiński. Sprzedaż w Polsce w tym samym okresie spadła o 15 proc. rok do roku.

Jak czytamy w oświadczeniu prasowym grupy, spółka zdołała także zwiększyć oszczędności w obszarze działalności na terenie Polski dzięki znacznej redukcji kosztów sklepów własnych – o 26 proc. rok do roku. Dużą rolę miał w tym przypadku odegrać proces renegocjacji umów na wynajem powierzchni handlowych.

„Widoczna w ostatnim czasie tendencja wzrostowa w przychodach to dla nas pozytywny sygnał. Choć nie oznacza to jeszcze powrotu do poziomów, jakie znamy sprzed pandemii. Jednocyfrowy spadek sprzedaży kwartalnej rok do roku i wyhamowanie spadków LFL, przy kontynuacji trzycyfrowej dynamiki w kanale online pozwalają nam jednak patrzeć w przyszłość z  optymizmem. Po wielu miesiącach dużej niepewności, stabilna obecnie sytuacja firmy dała nam również możliwość odmrożenia naszych planów inwestycyjnych” – mówi wiceprezes zarządu LPP Przemysław Lutkiewicz.

LPP to polska firma odzieżowa zarządzająca 5 markami modowymi: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Posiada sieć ponad 1700 salonów sprzedaży o łącznej powierzchni ponad 1 mln m2. Oferta online kolekcji marek dostępna jest na 29 rynkach.

LPP i CCC planują ekspansję na wschodzie Europy. „Dziś można tanio przejąć sklepy konkurencji”