{"vars":{{"pageTitle":"Dziś otwarto nowy fragment autostrady A1. Kierowcy pojadą kolejnymi 8 km drogi między Częstochową a Łodzią","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news"],"pageAttributes":["autostrady","budowa-drog","drogi","gddkia","generalna-dyrekcja-drog-krajowych-i-autostrad","infrastruktura","infrastruktura-transportowa","polska","transport","transport-drogowy"],"pagePostAuthor":"Zespół 300Gospodarki","pagePostDate":"23 października 2020","pagePostDateYear":"2020","pagePostDateMonth":"10","pagePostDateDay":"23","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":68687}} }
300Gospodarka.pl

Dziś otwarto nowy fragment autostrady A1. Kierowcy pojadą kolejnymi 8 km drogi między Częstochową a Łodzią

Do dziś kierowcy mogli korzystać w sumie z 26 km autostrady A1 na odcinku między Częstochową a położonym na południe od Łodzi Tuszynem. Dziś jednak otwarto kolejne 8 km liczącego w sumie ok. 80 km odcinka.

Jak czytamy w komunikacie GDDKiA, fragment, który oddano dziś do użytku prowadzi od Radomska w województwie łódzkim na południe – w stronę Częstochowy – i obejmuje kilkusetmetrowy most na Warcie.

Kolejne 20 km nowej jezdni ma zostać udostępnione w listopadzie.

„Na całym oddawanym do dyspozycji kierowców fragmencie w obu województwach, czyli na ośmiu kilometrach nowej, betonowej jezdni, będzie obowiązywała niemal identyczna organizacja ruchu, czyli 2+1. Na odcinku w woj. łódzkim dwa pasy ruchu wyznaczone będą w kierunku Śląska i jeden w stronę Łodzi, a na odcinku w woj. śląskim odwrotnie – dwa pasy ruchu wyznaczone będą w kierunku Łodzi i jeden w stronę Częstochowy. Ze względów technicznych wdrażanie nowej organizacji ruchu na odcinku śląskim potrwa dwa dni i kierowcy przez ten czas będą korzystać z nowej jezdni przyszłej A1 i odcinka starej DK1” – czytamy w komunikacie GDDKiA.

Po udostępnieniu kolejnych odcinków w listopadzie, kierowcy będą mogli pojechać nową jezdnią na niemal całej, liczącej 56 km długości, trasie A1 pomiędzy Kamieńskiem w woj. łódzkim a węzłem Częstochowa Północ, oraz między węzłem Tuszyn w woj. łódzkim a Piotrkowem Trybunalskim.

Wkrótce mają także ruszyć prace nad położeniem nawierzchni na ostatnim i najdłuższym z budowanych jeszcze fragmencie A1 – odcinku między Piotrkowem Trybunalskim a Kamieńskiem o długości 24 km.

Ostateczne zakończenie prac na tym odcinku planowane jest jednak na koniec 2022 roku.

Drogowy cud w Polsce za cenę kolei: ostatnie dekady to gwałtowny przyrost autostrad i likwidacja torów kolejowych