{"vars":{{"pageTitle":"PayPal pierwszą zagraniczną firmą z licencją na płatności w Chinach","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news"],"pageAttributes":["alipay","chiny","gopay","ludowy-bank-chin","mastercard","paypal","platnosci-bezgotowkowe","platnosci-mobilne","visa","wechat"],"pagePostAuthor":"Zespół 300Gospodarki","pagePostDate":"1 października 2019","pagePostDateYear":"2019","pagePostDateMonth":"10","pagePostDateDay":"01","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":21155}} }
300Gospodarka.pl

PayPal pierwszą zagraniczną firmą z licencją na płatności w Chinach

PayPal stał się pierwszą zagraniczną firmą, która uzyskała licencję na płatności w Chinach, po zakupie większościowego pakietu udziałów w chińskiej grupie płatniczej Guofubao (Gopay), informuje Financial Times.

Gopay to mała chińska firma płatności online, a w poniedziałek bank centralny zatwierdził przejęcie 70 proc. jej akcji przez PayPal za nieujawnioną sumę.

Umowa czyni PayPal pierwszą niechińską firmą, która wejdzie na rynek płatności w Państwie Środka.

Dlaczego to ważne: Pekin już od dwóch lat obiecywał, że jej sektor usług finansowych zostanie otwarty dla firm zagranicznych. Waszyngton naciska na większy dostęp do rynku w ramach rozmów handlowych z Chinami, a Bank Ludowy Chin w zeszłym roku zobowiązał się do „równego traktowania” grup krajowych i zagranicznych.

Visa i Mastercard należą do tych zagranicznych przedsiębiorstw, które nadal czekają na zatwierdzenie licencji, pomimo przepisów z 2017 r. usuwających formalne przeszkody w dostępie do rynku.

Zgodnie z własnymi przepisami bank centralny musi podjąć decyzję w sprawie wniosków w ciągu 90 dni od ich uznania.

Warto zaznaczyć, że Ludowy Bank Chin jest największym akcjonariuszem China UnionPay, który posiada monopol na płatności kartami bankowymi w renminbi.

Co to oznacza? Przejęcie PayPala daje firmie dostęp do różnych licencji płatniczych Gopaya, które umożliwiają mu oferowanie płatności internetowych, mobilnych i transgranicznych oraz wydawanie kart debetowych.

PayPal wchodzi na szybko rozwijający się rynek płatności internetowych, na którym dominują dwa giganty technologiczne: Tencent, który prowadzi WeChat Pay poprzez platformę społecznościową oraz Alibaba, której filia Ant Financial jest właścicielem Alipay.

Według danych banku centralnego, wartość płatności internetowych osób trzecich wzrosła w 2018 r. o 45 procent do 208 bln renminbi (29 bln dol.) w porównaniu z poprzednim rokiem.

Ta informacja pojawiła się dziś rano w skrzynkach odbiorczych subskrybentów naszego codziennego newslettera 300SEKUND. Jeśli chcesz się na niego zapisać, kliknij tutaj.

>>>Czytaj też: PayPal jednak nie wejdzie do Pakistanu