{"vars":{{"pageTitle":"Udany debiut Pepco na warszawskiej giełdzie - kurs rośnie przy gigantycznych obrotach","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news"],"pageAttributes":["akcje","debiut-gieldowy","gielda","gpw","inwestowanie","ipo","pepco","rynek-kapitalowy"],"pagePostAuthor":"Zespół 300Gospodarki","pagePostDate":"26 maja 2021","pagePostDateYear":"2021","pagePostDateMonth":"05","pagePostDateDay":"26","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":139169}} }
300Gospodarka.pl

Udany debiut Pepco na warszawskiej giełdzie – kurs rośnie przy gigantycznych obrotach

Akcje Pepco w dniu debiutu na warszawskiej giełdzie na początku sesji rosną o ponad 8 proc. do około 43,5 zł, przy najwyższych obrotach na rynku.

Jak pisaliśmy wcześniej, debiut Pepco cieszy się dużym zainteresowaniem – redukcja zapisów dla inwestorów indywidualnych wyniosła 88 proc. Oznacza to, że przy zapisie na 100 akcji na rachunku inwestora znalazło się ich 12.

Inwestorzy wycenili spółkę na 23 mld zł, co daje cenę akcji w debiucie w wysokości 40 zł. Około godz. 10.00 kurs akcji rośnie o ponad 8 proc. do okolic 43,5 – 43,7 zł za sztukę. Poranny szczyt sesyjny kurs wyznaczył na poziomie 44,1 zł.

Obroty na akcjach Pepco wynoszą niespełna 400 mln zł, zdecydowanie najwięcej na rynku. Drugą spółką pod względem generowanych obrotów w środowy poranek jest Tauron (niespełna 20 mln zł obrotów).

Analitycy East Value Reaserch uważają, że w dłuższym horyzoncie czasowym Pepco ma podstawy do wzrostu wartości akcji.

„Uważamy, że przy cenie 40 zł za akcję Pepco jest atrakcyjną inwestycją w dłuższym terminie. Spodziewamy się, że w bieżącym roku łączna sprzedaż wzrośnie o 7 proc. w ujęciu rocznym do 3,8 mld euro. Dodatkowo, jeszcze w tym roku Pepco planuje otworzyć 450 nowych sklepów, a przewidywane nakłady inwestycyjne sięgają około 250 mln euro” – wyliczają analitycy berlińskiego East Value Research, firmy specjalizującej się w analizach krajów Europy wschodzącej.

Zdaniem analityków Pepco będzie nadal dobrze się rozwijać i to nie tylko z powodu ekspansji geograficznej.

„Podoba nam się skupianie się na grupie konsumentów o dochodach poniżej średniej, którzy np. w Polsce będą mieć większą siłę nabywczą od 2022 roku dzięki obniżkom podatków i dopłatom dla rodzin, które przewiduje opublikowany niedawno Polski Ład” – piszą w analizie poświęconej Pepco.

Dodają, że planowane otwarcie nowych sklepów głównie w regionie Europy Środkowo-Wschodniej jest pozytywne, ponieważ konsumpcja w tych krajach będzie prawdopodobnie nadal rosła w wyższym tempie niż w Europie Zachodniej.

Pepco w Polsce pojawiło się w 2009 roku, oferuje różnorodne produkty w przystępnej cenie, np. odzież, karmę dla zwierząt domowych, zabawki, kosmetyki i artykuły gospodarstwa domowego.

Oprócz Polski Pepco działa również w 12 innych krajach, w tym w Rumunii, na Węgrzech, w Czechach, Słowacji, Chorwacji, Litwie, Słowenii, Łotwie, Estonii, Bułgarii, Włoszech i Serbii – w sumie jest to ponad 2100 sklepów. W 2021 roku sieć planuje otworzyć nowe sklepy m.in. w Hiszpanii.

IPO Pepco to największy dotąd debiut na warszawskiej giełdzie w 2021 roku.

Debiut akcji Pepco na GPW. Jak potencjał spółki oceniają analitycy?