{"vars":{{"pageTitle":"Debiut Pepco na GPW – co trzeba wiedzieć?","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news"],"pageAttributes":["debiut-gieldowy","gielda-papierow-wartosciowych-w-warszawie","gpw","handel-detaliczny","inwestowanie","ipo","main","pepco","rynek-kapitalowy","sklepy"],"pagePostAuthor":"Hubert Bigdowski","pagePostDate":"5 maja 2021","pagePostDateYear":"2021","pagePostDateMonth":"05","pagePostDateDay":"05","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":129107}} }
300Gospodarka.pl

Debiut Pepco na GPW – co trzeba wiedzieć?

Pepco, brytyjska firma posiadająca ponad 3 tys. sklepów w 16 krajach, rozpoczyna proces pierwszej oferty publicznej (IPO), maksymalnie 102 mln istniejących akcji z ceną emisyjną w przedziale od 38 zł do 46 zł za sztukę. Giełdowy debiut spółki zaplanowano na 26 maja.

Jak zapewniają przedstawiciele spółki, wprowadzenie akcji Pepco na giełdę w Warszawie to „naturalny krok w rozwoju grupy”, dla której Polska jest największym rynkiem działalności. Firma obecna jest w Polsce od 2004 roku.

Pepco posiada sieć wielobranżowych sklepów dyskontowych, w których sprzedaje ubrania (zwłaszcza ubrania dla dzieci), artykuły wyposażenia wnętrz, zabawki i produkty sezonowe. Według stanu na 31 marca 2021 roku, Pepco prowadziło 2229 sklepów w 13 krajach regionu Europy Środkowo-Wschodniej oraz we Włoszech. Na wszystkich rynkach liczba sklepów przekracza 3 tys.

W tym tekście prezentujemy najważniejsze informacje o zbliżającym się debiucie giełdowym Pepco.

Pepco i plany na przyszłość

Pepco Group zarządza siecią wielobranżowych sklepów dyskontowych w Europie, obsługującą ponad 50 mln klientów miesięcznie w ponad 3200 sklepach w 16 krajach. W środę spółka opublikowała prospekt emisyjny wraz ze szczegółami oferty.

„Działamy w bardzo atrakcyjnym sektorze dyskontów detalicznych i jesteśmy pewni, że wszystkie nasze marki, tak bardzo lubiane przez klientów, mają przed sobą znaczący potencjał wzrostu. Grupa ma jasno przyjętą strategię, zakładającą zwiększenie w perspektywie długoterminowej liczby sklepów PEPCO i Dealz w całej Europie o ponad 8000, a fakt, że obsługujemy ponad 50 mln klientów miesięcznie świadczy o sile naszych marek” – wskazuje Andy Bond, dyrektor generalny Pepco Group.

Dodał, że dotychczasowy rozwój spółki dowodzi, że obecna kadra zarządzająca potrafi zapewnić wzrost prowadzonej działalności.

„Czekamy na możliwość zaprezentowania się jako atrakcyjna inwestycja dla inwestorów instytucjonalnych, a w Polsce również dla inwestorów indywidualnych” – mówi Bond.

Jak kupić akcje Pepco?

Pula nieco ponad 102 mln oferowanych akcji ma stanowić 17,9 proc. kapitału zakładowego spółki. Pepco nie przewiduje emisji nowych akcji. Inwestorom indywidualnym zaoferowanych zostanie do 5 proc. łącznej liczby oferowanych akcji.

Zapisy na akcje dla inwestorów indywidualnych będą przyjmowane od 6 do 13 maja 2021 roku. Indywidualni mogą składać zapisy wielokrotnie, przy czym liczba akcji w jednym zapisie nie może przekraczać 5 mln akcji. Zapisy mogą być składane osobiście, telefonicznie bądź przez internet.

Zapisy od inwestorów indywidualnych będą przyjmowane po cenie maksymalnej – 46 zł za akcję. Ostateczna cena i liczba akcji oferowanych zostaną określone po przeprowadzeniu budowy księgi popytu wśród inwestorów instytucjonalnych (5-13 maja, zapisy między 14 a 18 maja).

Do złożenia zapisu konieczne jest posiadanie rachunku papierów wartościowych w domu maklerskim, wchodzącym w skład konsorcjum detalicznego. Lista członków konsorcjum zostanie opublikowana TUTAJ.

Poniżej pełny harmonogram oferty Pepco (daty mogą ulec zmianie):

Harmonogram oferty przewiduje, że akcje Pepco zostaną zapisane na rachunkach papierów wartościowych inwestorów indywidualnych 21 maja 2021 roku, a inwestorów instytucjonalnych w dniu 25 maja 2021 roku (albo w zbliżonym terminie).

Przewidywany dzień rozpoczęcia notowań akcji spółki na warszawskiej giełdzie to 26 maja 2021 roku.

Międzynarodowy gigant dyskontowy Pepco potwierdza debiut na GPW w Warszawie