PKP Intercity to w praktyce jedyny obecnie kolejowy przewoźnik dalekobieżny na polskich torach. O tym, jakie wyzwania stoją przed spółką i czy jest gotowa na wejście konkurencji na rynek rozmawialiśmy podczas Impact’24 z Marcinem Karaińskim, członkiem zarządu PKP IC.
Marcin Karasiński przyznał, że coraz więcej osób chce korzystać z usług kolei, dlatego jednym z największych wyzwań, stojących obecnie przed spółką jest zwiększanie puli dostępnych miejsc w wagonach.
– Jak widzimy po okresie majówki, pobiliśmy wszystkie rekordy przewozowe. Z naszych usług w tym okresie skorzystało najwięcej osób w historii spółki. Spodziewamy się, że tak samo będzie w wakacje, dlatego chcielibyśmy uruchomić więcej pociągów – mówił członek zarządu PKP IC.
Czytaj także: Piotr Malepszak: Audyt na kolei jest konieczny. Błędy widać gołym okiem [WYWIAD]
Jak dodał, PKP IC konkuruje z transportem samochodowym, jednak nie chce konkurować z transportem kolejowym regionalnym. Zamiast tego wili się z nim uzupełniać. Karasiński przyznał, że także konkurencja na torach, między przewoźnikami, „jest dobra, pod warunkiem, że jest sprawiedliwa”.
– Przygotowujemy się do tej konkurencji, prowadząc bardzo duży program inwestycyjny, kupując jak najwięcej pociągów. Już we wrześniu chcemy ogłosić przetarg na pociągi dużych prędkości, chcemy ogłosić przetargi na dużą liczbę elektrycznych zespołów trakcyjnych (…) – mówił.
Zobaczcie całą rozmowę:
Zobacz więcej naszych rozmów z Impact’24:
- Zielona transformacja to duże wyzwanie finansowe. Rozmowa z przedstawicielem EBI [WIDEO]
- „To nie o to chodzi, żeby ktoś przyszedł i się zgrał”. Działania antyhazardowe w Totalizatorze Sportowym [WIDEO]
- Co wspólnego mają podwyżki płac i oprocentowanie kredytów? W Polsce bardzo dużo [WIDEO]
- Edukacja finansowa w Polsce ma się coraz lepiej. Jednego czynnika wciąż brakuje [WIDEO]