{"vars":{{"pageTitle":"Polski startup UbraniaDoOddania.pl pomaga wspierać akcje charytatywne przez oddawanie zbędnej odzieży","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news"],"pageAttributes":["dzialalnosc-charytatywna","ekologia","odziez","polska","przedsiebiorczosc","przemysl-odziezowy","recykling","startup","startupy"],"pagePostAuthor":"Zespół 300Gospodarki","pagePostDate":"21 lutego 2020","pagePostDateYear":"2020","pagePostDateMonth":"02","pagePostDateDay":"21","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":39983}} }
300Gospodarka.pl

Polski startup UbraniaDoOddania.pl pomaga wspierać akcje charytatywne przez oddawanie zbędnej odzieży

UbraniaDoOddania.pl to firma, która pomaga przekazywać zbędną odzieży do ponownego wykorzystania. Jednocześnie daje możliwość wsparcia finansowego wybranej akcji charytatywnej bez konieczności ponoszenia żadnych kosztów.

Osoby, które są zainteresowane udzieleniem pomocy finansowej mogą wybrać odpowiednią akcję charytatywną wspieraną przez stronę UbraniaDoOddania.pl, a następnie spakować co najmniej 10 kg tekstyliów do kartonu.

Do tej pory kartony te były zbierane przez kurierów w wybranej przez darczyńcę lokalizacji, jednak teraz dzięki współpracy z startupu z firmą kurierską DPD możliwe jest także samodzielne nadanie paczki w jednym z 2,5 tys. punktów DPD Pickup rozmieszczonych w całej Polsce.

Przekazane ubrania podlegają sortowaniu, a te, które są odpowiednio wysokiej jakości trafiają do ponownego obiegu, ograniczając produkcję odzieży, a co za tym idzie zanieczyszczenie środowiska z niej wynikające.

Przemysł odzieżowy znajduje się na drugim miejscu pod względem ilości generowanych do środowiska zanieczyszczeń, zaraz po przemyśle naftowym.

„Chcieliśmy w zrównoważony sposób zredukować ilość posiadanych rzeczy, w tym zdecydowanie zbyt dużą ilość ubrań. Jednocześnie byliśmy świadomi, że popularne formy zbiórek nie zawsze należą do wiarygodnych. Dlatego stworzyliśmy UbraniaDoOddania.pl, czyli bazujący na idei obiegu zamkniętego całkowicie transparentny system, który pozwala na przekazanie zbędnej odzieży, niosąc przy tym realną pomoc potrzebującym oraz całej planecie” – mówi współzałożycielka portalu Zosia Zochniak.

Każdy 1 kg zebranej odzieży przeliczany jest na 1 złotówkę przekazaną organizacji charytatywnej wybranej wcześniej przez darczyńcę.

Jak dotąd, zgodnie z informacjami dostępnymi na stronie startupu, portalowi udało się zebrać w sumie nieco ponad 205 tys. złotych.

Czytaj także:

>>> Eksperci: polska scena startupowa nabierze rozmachu w 2020 roku

>>> 60 proc. polskich startupów nie ma żadnego klienta zagranicznego. „Startupy w Polsce to styl życia”