{"vars":{{"pageTitle":"Przychody Pepco Group wzrosły o 47%. To ponad 1 mld euro w III kwartale","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news"],"pageAttributes":["gielda","handel","handel-detaliczny","inwestycje","pandemia","pepco"],"pagePostAuthor":"Zespół 300Gospodarki","pagePostDate":"15 lipca 2021","pagePostDateYear":"2021","pagePostDateMonth":"07","pagePostDateDay":"15","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":161774}} }
300Gospodarka.pl

Przychody Pepco Group wzrosły o 47%. To ponad 1 mld euro w III kwartale

W trzecim kwartale roku obrotowego 2020/2021 firma Pepco Group odnotowała ponad 1 mld euro przychodu. Taki przychód oznacza wzrost o 46,7 proc. rok do roku.

Od kwietnia do czerwca 2021 roku (ten okres odpowiada przedostatniemu kwartałowi roku obrotowego) Pepco Group odnotowało 1,043 mln przychodu w ujęciu rocznym – podała spółka. W tym okresie grupa otworzyła 117 nowych sklepów, a w ciągu całego roku obrotowego łącznie 342 sklepy.

Odbicie po pandemii

Znaczący wzrost przychodu (ponad 46 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku) trzeba rozpatrywać w odniesieniu do strat związanych z pandemią. „Trzeci kwartał poprzedniego roku obrotowego był najtrudniejszym kwartałem z powodu zakłóceń w handlu wynikających z pandemii. Spółka straciła wtedy łącznie 18,4 proc. tygodni handlowych wobec 7,5 proc. w kwartale omawianym obecnie” – podaje Pepco.

Jednak grupa wskazuje też, że odnotowuje „stabilny” wzrost sprzedaży w podstawowych segmentach swojej działalności.

„W trzecim kwartale roku wykonaliśmy znaczące postępy. Poziom sprzedaży wszystkich trzech naszych marek wykazał się odpornością, gdy klienci Pepco, Poundland i Dealz powracali do sklepów, jak tylko obostrzenia związane z epidemią COVID-19 zostały poluzowane” – powiedział dyrektor generalny Pepco Group, Andy Bond.


Czytaj też: CCC jako pierwsza polska spółka odzieżowa podpisała Kartę Działań Przemysłu Modowego na rzecz Klimatu


Grupa kontynuowała także inwestycje, otwierając i modernizując nowe sklepy. Podpisała także umowę na przejęcie 29 sklepów w Austrii i otworzyła pierwsze sklepy w Hiszpanii – wskazuje Andy Boyd.

Dealz i Poundland rosną wolniej niż Pepco

Lepszy obraz rozwoju grupy dają jej wyniki w ujęciu porównywalnym. To wskaźnik pozwalający mierzyć efektywność sieci sklepów, stosowany do placówek działających co najmniej rok.

W tym ujęciu wzrost przychodu sklepów Pepco w trzecim kwartale wyniósł 37,3 procent. Sklepy Poundland i Dealz także odnotowywały większe przychody, ale wzrost był mniej dynamiczny i wyniósł 21,1 procent. Ogółem przychody całej grupy Pepco wrosły o 29,3 proc. w tym kwartale. Jest to wzrost o prawie jedną trzecią w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku.

Marka Pepco to sieć wielobranżowych sklepów dyskontowych. Natomiast Poundland i Dealz to sklepy o ujednoliconych poziomach cenowych skupiająca się na modelu zakupów impulsowych. Razem tworzą Pepco Group. Spółka zadebiutowała na Giełdzie Papierów Wartościowych w maju 2021 roku.

Pepco patrzy w przyszłość z optymizmem: WIG20 w marcu 2022, długofalowy wzrost sprzedaży