{"vars":{{"pageTitle":"Raport: zakupy coraz droższe. Rok temu płaciliśmy o prawie 22% mniej","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news"],"pageAttributes":["ceny-zywnosci","inlacja","koszyk-inflacyjny","najnowsze","zakupy"],"pagePostAuthor":"Magdalena Borodziewicz","pagePostDate":"18 kwietnia 2023","pagePostDateYear":"2023","pagePostDateMonth":"04","pagePostDateDay":"18","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":545872}} }
300Gospodarka.pl

Raport: zakupy coraz droższe. By zapełnić koszyk trzeba wydać o jedną piątą więcej

Średnia wartość koszyka zakupowego w 14 sieciach handlowych to już 291,67 zł, wynika z raportu ASM Sales Force Agency. To o 2,17 proc. więcej niż miesiąc wcześniej i o 21,56 proc. więcej rok do roku.

Analitycy ASM Sales Force Agency zaobserwowali wzrosty cen produktów w koszykach między marcem a lutym 2023 r. w 11 na 14 analizowanych sieci sprzedaży. Kanał e-grocery wciąż pozostaje najdroższym kanałem zakupów. W marcu 2023 roku koszt zakupów online wzrósł o 6,36 proc. względem lutego br. W marcu 2023 roku Badanie i Raport Koszyk Zakupowy przeprowadzone przez ASM Sales Force Agency wykazało średnią cenę koszyka na poziomie 291,67 zł. To wzrost o 6,21 zł, czyli 2,17 proc. w porównaniu do lutego br. – czytamy w raporcie.


Czytaj także: Polacy w sklepach naładowani negatywnymi emocjami. Większość tak reaguje na drożyznę


W pięciu sieciach średnie ceny koszyków przekroczyły próg 300 zł, podkreślono.

W marcu 2023 r. najtańsze zakupy można było zrobić, podobnie jak przed miesiącem, w dyskontach – 280,73 zł. Najdroższy w marcu 2023 r. był kanał e-grocery. Na zakupy trzeba było wydać tam o blisko 23 proc. więcej niż w najtańszych dyskontach – czytamy dalej.

Wśród produktów ujętych w badaniu najwięcej z cenami maksymalnymi oferował ponownie kanał e-grocery (20 produktów).


Chcesz być na bieżąco? Subskrybuj 300Sekund, nasz codzienny newsletter!


Koszyk złożony z najtańszych badanych produktów kosztował w marcu 222,66 zł (więcej o 2,18 zł niż w lutym br.). Natomiast koszyk badanych produktów najdroższych wyniósł 357,35 zł (więcej o 8,88 zł niż w lutym br.). Różnica między najtańszym a najdroższym koszykiem w marcu 2023 r. wyniosła 134,69 zł i jest ona o 6,7 zł wyższa niż w lutym br. – napisano także w raporcie.

ASM Sales Force Agency przeprowadza badanie i porównanie cen koszyka w cyklach comiesięcznych. Aktualne dane zebrano w dniach 8-14 marca 2023 r.

Polecamy: