{"vars":{{"pageTitle":"Rekordowy rok PKP IC. Ogromne zainteresowanie i najwyższy wynik w historii","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news"],"pageAttributes":["kolej","najnowsze","pkp-ic","pkp-intercity","pociagi","podroze","polskie-koleje-liniowe","transport-kolejowy"],"pagePostAuthor":"Filip Majewski","pagePostDate":"3 stycznia 2024","pagePostDateYear":"2024","pagePostDateMonth":"01","pagePostDateDay":"03","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":653750}} }
300Gospodarka.pl

Rekordowy rok PKP IC. Ogromne zainteresowanie i najwyższy wynik w historii

W minionym roku PKP Intercity zanotował rekordowe zainteresowanie, przewożąc 68 milionów pasażerów, co stanowi najwyższy wynik w historii spółki. Szacowany zysk netto za 2023 rok wyniósł około 120 mln złotych, a liczba pasażerów zwiększyła się o 8 mln rok do roku.

Największy krajowy przewoźnik kolejowy chwali się wzrostem zainteresowania podróżami koleją dzięki ciągłym inwestycji w tabor i rozwojowi oferty. W 2022 roku przewoźnik obsłużył 59 milionów pasażerów, jednak już w połowie listopada 2023 roku przekroczona została nieosiągalna dotąd bariera 60 mln osób.


Czytaj także: Nowa aplikacja PKP Intercity. Setki tysięcy pobrań, milion biletów


Rok 2023 przechodzi do historii jako absolutnie najlepszy pod względem przewozów i bardzo dobry finansowo. Zamykamy go z szacowanym zyskiem netto na poziomie 120 mln zł. Podjęte działania, w tym inwestycje czy realizacje pozwalające na znakomity rozwój spółki, przybliżają nas do ambitnego celu podwojenia przewozów w perspektywie roku 2030 oraz zwiększenia liczby pasażerów o kolejne 20 milionów na przestrzeni najbliższych 7 lat – komentuje Artur Resmer, członek zarządu PKP Intercity.

PKP IC celuje w kolejne rekordy

Szacuje się, że prognozy na rok 2024 przewidują przekroczenie 70 mln pasażerów korzystających z usług PKP Intercity, co stanowi wzrost o ponad 15 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim.

Marek Chraniuk, prezes zarządu PKP Intercity, podkreślił, że wzrost popularności kolei jest wynikiem ciężkiej pracy kolejarzy i skutecznych promocji, takich jak oferta „Taniej z Bliskimi”. W 2023 roku skorzystało z niej 10,9 miliona osób.

Zainteresowanie naszymi usługami rośnie w rekordowym tempie, czego dowodem są tegoroczne wyniki przewozowe. Wzrost na poziomie kilkunastu procent rok do roku, to doskonały wynik, biorąc jeszcze pod uwagę fakt, że udało nam się przełamać nieosiągalną dotąd granicę 60 mln pasażerów. Tak wysoka popularność kolei nie wzięła się znikąd. To efekt ciężkiej pracy kolejarzy – tłumaczy Chraniuk.

Dodatkowo, rozwój połączeń kolejowych zwiększa dostępność transportu i wpływa pozytywnie na środowisko, przyczyniając się do zmniejszenia emisji CO2. Kolej jest środkiem transportu emitującym ponad 4 razy mniej CO2 niż transport drogowy i 5 razy mniej niż transport lotniczy, co w 2023 roku zaowocowało oszczędnością 1,67 miliona ton CO2, podaje biuro prasowe PKP Intercity.

W 2023 roku spółka podpisała kontrakty na zakup i modernizację taboru o wartości ponad 1,96 mld złotych brutto. W ramach tych inwestycji, PKP Intercity nawiązało współpracę z polskimi producentami, takimi jak NEWAG i H. Cegielski Fabryka Pojazdów Szynowych.


Bądź na bieżąco z najważniejszymi informacjami subskrybując nasz codzienny newsletter 300Sekund! Obserwuj nas również w Wiadomościach Google.


Aplikacje mobline napędziły sprzedaż biletów

Intensywny rozwój kompetencji cyfrowych spowodował również wprowadzenie nowej aplikacji mobilnej PKP Intercity oraz graficznej rezerwacji miejsc w pociągach, co znacząco ułatwiło dostęp klientom do zakupu biletów.

A ich wartość w ramach zdalnych kanałów sprzedaży partnerów przekroczyła 400 milionów złotych, co stanowi 74 proc. całej sprzedaży biletów. PKP Intercity współpracuje z platformami takimi jak mPay, e-podróżnik.pl, SkyCash, KOLEO, a także Jakdojade, zwiększając tym samym dostępność biletów. Osiągnięte wyniki umożliwią przewoźnikowi kontynuację planów rozwoju w kolejnych latach, zgodnie z założeniami strategii „Kolej Dużych Inwestycji”.

Polecamy także: