{"vars":{{"pageTitle":"Revolut ma już 500 tys. klientów w Polsce, a w Krakowie swoje największe na świecie biuro","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news"],"pageAttributes":["bankowosc","fintech","inwestycje","krakow","polska","revolut","sektor-bankowy","sektor-finansowy","start-upy","startup","startupy","wielka-brytania"],"pagePostAuthor":"Zespół 300Gospodarki","pagePostDate":"16 lipca 2019","pagePostDateYear":"2019","pagePostDateMonth":"07","pagePostDateDay":"16","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":14301}} }
300Gospodarka.pl

Revolut ma już 500 tys. klientów w Polsce, a w Krakowie swoje największe na świecie biuro

Brytyjski startup Revolut ma w Polsce już 500 tys. klientów. Na zebranie takiej liczby użytkowników w naszym kraju fintech potrzebował zaledwie pół roku. Gdyby porównać ten wynik do tradycyjnego sektora bankowego, Revolut byłby 13. największym bankiem w Polsce pod względem liczby klientów, wyprzedzając m.in. Bank Ochrony Środowiska.

Jak wylicza samo przedsiębiorstwo, polscy konsumenci tylko w czerwcu dokonali przy pomocy jego produktów transakcji o wartości 1 mld złotych.

W ostatnim czasie firma zwiększyła także swoje zatrudnienie w Polsce – 500 pracowników zostało ostatnio przeniesionych do biura w Krakowie, które jest obecnie największym centrum usług Revolut na całym świecie.

“Błyskawiczny wzrost popularności Revolut w Polsce zawdzięczamy naszym użytkownikom i temu, że nas polecają. To im należą się podziękowania. Na początku zeszłego roku było nas 30 tysięcy. Dziś jest nas już pół miliona, ale to dopiero początek. Chcemy by usługi finansowe były tanie, bezpieczne i dostępne. By produkty, zarezerwowane tradycyjnie dla klientów VIP, stały się dostępne dla każdego“ – mówi Karol Sadaj, country manager Revolut w Polsce.

Rozszerzeniu uległ ostatnio zakres usług oferowanych polskim klientom. Od tego roku konsumenci mogą za pośrednictwem aplikacji rezerwować saloniki lotniskowe.

Liczba subkont walutowych wzrosła z kolei z 24 do 29, a w palecie usług pojawiło się choćby „autoprzewalutowanie” (pozwalające na automatyczny zakup walut przy osiągnięciu przez nich wymaganej przez nas ceny) czy funkcja Donations, dzięki której klienci mogą wspierać organizacje dobroczynne zaokrąglonymi końcówkami z codziennych płatności.

Nową propozycją jest także możliwość realizacji zrzutek i składkowych imprez przy pomocy wspólnych sejfów Vault, na które pomysł zrodził się w Polsce.

Revolut to pochodzący z Wielkiej Brytanii fintech, czyli startup działający w sektorze finansowym, który został założony w 2015 roku. Konsumenci mogą z niego korzystać za pomocą konta opartego na aplikacji.

Firma oferuje bezprowizyjne opłaty za granicą w ponad 150 walutach, wymienianie i przechowywanie środków w 29 walutach i wysyłanie przelewów międzynarodowych i krajowych bez marży i dodatkowych opłat, po kursie międzybankowym.

W najbliższym czasie fintech planuje rozpoczęcie działalności w Australii, Azji i Ameryce, a w sferze usług – otwarcie dostępu do bezprowizyjnego handlu akcjami czy stworzenie karty dla dzieci.

W Polsce Revolut otworzył swoje biuro w 2018 roku.

>>> Doradcy ekonomiczni rządu w Niemczech chcą wprowadzenia opłat za emisje CO2

>>> Polska, wraz z Bułgarią Łotwą i Ukrainą, straci najwięcej pracowników w kolejne 30 lat