{"vars":{{"pageTitle":"Top 500 Banking Brands: PKO BP pomimo spadku wciąż najcenniejszą marką w polskim sektorze bankowym","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news"],"pageAttributes":["alior","alior-bank","bank-millennium","bank-pekao","banki","bankowosc","mbank","millennium","pekao","pko","pko-bank-polski","pko-bp","ranking","sektor-bankowy"],"pagePostAuthor":"Zespół 300Gospodarki","pagePostDate":"26 lutego 2021","pagePostDateYear":"2021","pagePostDateMonth":"02","pagePostDateDay":"26","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":97497}} }
300Gospodarka.pl

Top 500 Banking Brands: PKO BP pomimo spadku wciąż najcenniejszą marką w polskim sektorze bankowym

PKO Bank Polski spadł ze 116 na 132 miejsce w rankingu 500 najcenniejszych marek bankowych na świecie Top 500 Banking Brands magazynu The Banker i firmy Brand Finance. Pomimo tego zdołał utrzymać pierwszą pozycję na polskim rynku bankowym.

W zeszłorocznym zestawieniu PKO BP zajęło 116 pozycję, co było awansem ze 121 pozycji zajmowanej przez ten bank przed dwoma laty.

Obecne 132 miejsce wciąż pozwala PKO Bankowi Polskiemu cieszyć się z pozycji lidera na polskim rynku pod tym względem.

Drugim najlepszym wynikiem w gronie polskich banków cieszyć może się Bank Pekao, który w ogólnym rankingu zajął 193 miejsce, co oznacza spadek ze 169 miejsca zajętego rok wcześniej.

W zestawieniu znalazło się także miejsce dla mBanku, który zajął 282 miejsce (spadek z 254), a także Banku Millennium, który zajął 369 miejsce (spadek z 363) i Alior Banku, który w tegorocznym zestawieniu był 430. Alior zanotował też najbardziej dotkliwy spadek – o 78 miejsc z 352 w zeszłym roku.

Na czele listy znalazły się – bez zmian w stosunku do lat poprzednich – cztery chińskie banki. Kolejno są to: ICBC, China Construction Bank, Agricultural Bank of China i Bank of China.

Z kolei pięć następnych miejsc zajęły banki amerykańskie: Bank of America, Citi, Wells Fargo, Chase oraz JP Morgan. Pierwszą dziesiątkę zamknął kolejny przedstawiciel Chin: China Merchants Bank.

Najlepszy wynik wśród banków europejskich zanotował brytyjski HSBC, który zajął 11 miejsce. Wśród banków pochodzących z państw UE najwyższe miejsce zajął hiszpański Santander, którego sklasyfikowano na 17 pozycji.

Wartość marki samego ICBC to prawie 73 mld dolarów. Top 500 Banking Brands nie podaje wartości dla polskich banków, ale dwa lata temu wartość marek całego polskiego sektora bankowego wyniosła 5,3 mld dolarów, co dawało im wtedy 32. miejsce w rankingu państw.

Europejskie banki chcą stworzyć konkurencję dla Visy i Mastercarda. Szukają partnerów technicznych