{"vars":{{"pageTitle":"W Londynie kamery w miejscach publicznych stosują rozpoznawanie twarzy","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news"],"pageAttributes":["bezpieczenstwo","londyn","prywatnosc","rozpoznawanie-twarzy","technologie","wielka-brytania"],"pagePostAuthor":"Zespół 300Gospodarki","pagePostDate":"13 sierpnia 2019","pagePostDateYear":"2019","pagePostDateMonth":"08","pagePostDateDay":"13","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":16687}} }
300Gospodarka.pl

W Londynie kamery w miejscach publicznych stosują rozpoznawanie twarzy

Myśleliśmy, że rozpoznawanie twarzy przez kamery przemysłowe w miejscach publicznych to domena odległych państw autorytarnych, a konkretnie Chin. Okazuje się, że byliśmy naiwni.

Jak pisze Financial Times, kamery w londyńskiej dzielnicy King’s Cross, gdzie po niedawnej przebudowie mieszczą się nowe biurowce chociażby brytyjskiego oddziału Google’a czy prestiżowej szkoły Central Saint Martins, a także liczne sklepy, również stosują technologię rozpoznawania twarzy.

Przedstawiciel firmy deweloperskiej Argent, która zarządza tym obszarem, nie udziela informacji o tym, od jak dawna technologia jest stosowana, ani ile kamer jest w nią wyposażonych. Zapewnia za to, że wszystko odbywa się z użyciem zaawansowanych systemów ochrony prywatności obywateli.

Tymczasem w dzielnicy finansowej Canary Wharf rozważany jest podobny pomysł. Właściciel kompleksu biur i przestrzeni publicznych na tym obszarze prowadzi otwarcie rozmowy z firmami, które mogłyby dostarczyć technologię rozpoznawania twarzy.

Obowiązujące obecnie prawo dot. ochrony danych nie pozwala na zbieranie wrażliwych danych osobowych bez wyraźnej zgody zainteresowanej osoby, a wizerunek do wrażliwych danych należy. System w Canary Wharf ma jednak być uruchamiany tylko w sytuacjach zagrożenia. Już teraz zresztą działa tam system automatycznego skanowania rejestracji pojazdów, który przekazuje policji informacje o autach będących na liście poszukiwanych.

Ta informacja pojawiła się dziś rano w skrzynkach odbiorczych subskrybentów naszego codziennego newslettera 300SEKUND. Jeśli chcesz się na niego zapisać, kliknij tutaj.

>>> Czytaj też: Największy bank w USA uznał, że roboty piszą lepsze teksty reklamowe niż ludzie