JPMorgan Chase podpisał 5-letnią umowę z firmą, która pisze teksty reklamowe za pomocą robotów, pisze Quartz.

Największy bank w Stanach Zjednoczonych i jeden z największym banków na świecie po testach uznał, że algorytm firmy Persado, który wykorzystuje sztuczną inteligencję do tworzenia reklam, spisuje się lepiej niż marketingowcy.

Okazało się, że więcej osób klika w reklamy napisane przez uczącego się robota niż przez copywritera-człowieka.

W wielu przypadkach wynik robota był nawet dwa razy lepszy niż człowieka (mierząc w liczbie użytkowników, którzy kliknęli w reklamę).

Algorytm buduje swoje hasła reklamowe na podstawie bazy danych zawierającej milion słów. Słowa mają odpowiednie znaczniki (tagi) oraz są ułożone według punktacji określającej ich zdolność do oddziaływania na emocje.

Rzeczniczka JPMorgan Chase powiedziała, że „zatrudnienie” Persado nie wpłynie na liczbę ludzkich pracowników, ale chyba mało kto jej wierzy.

Ta informacja pojawiła się dziś rano w skrzynkach odbiorczych subskrybentów naszego codziennego newslettera 300SEKUND. Jeśli chcesz się na niego zapisać, kliknij tutaj.

>>> Czytaj też: Jak sztuczna inteligencja zmienia system finansowy