{"vars":{{"pageTitle":"Z Polski na świat. PAIH stawia na eksport i silniejszy wizerunek za granicą","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news"],"pageAttributes":["handel-miedzynarodowy","inwestycje-zagraniczne","najnowsze","paih","polscy-eksporterzy","polska","polska-agencja-inwestycji-i-handlu"],"pagePostAuthor":"Zespół 300Gospodarki","pagePostDate":"7 maja 2025","pagePostDateYear":"2025","pagePostDateMonth":"05","pagePostDateDay":"07","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":739502}} }
300Gospodarka.pl

Z Polski na świat. PAIH stawia na eksport i silniejszy wizerunek za granicą

Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) ogłosiła nową strategię działania na lata 2025–2029. Oprócz wyznaczenia nowych celów Agencja chce też modernizować i lepiej wykorzystywać zasoby dzięki cyfryzacji i rozwojowi kompetencji pracowników.

PAIH planuje w najbliższych latach zwiększyć eksport, utrzymać napływ inwestycji zagranicznych i wzmocnić markę Polski na rynku międzynarodowym.

Eksport i inwestycje jako motor wzrostu

Jednym z kluczowych filarów strategii jest intensyfikacja działań na rzecz eksportu. PAIH zapowiada rozbudowę sieci Zagranicznych i Regionalnych Biur Handlowych, które mają ułatwiać firmom ekspansję zagraniczną.

Organizacja chce rozszerzyć ofertę doradczą dla przedsiębiorców i zwiększyć liczbę obsługiwanych firm. Jednocześnie agencja nadal będzie pośredniczyć inwestorom zagranicznym, którzy chcą ulokować swój kapitał w Polsce.

PAIH zamierza kompleksowo wspierać projekty inwestycyjne, w szczególności w sektorach takich jak nowe technologie czy innowacyjny przemysł. Wszystko po to, by utrzymać kraj nad Wisłą jako atrakcyjną lokalizację inwestycyjną.

– Z dumą patrzymy na nasze osiągnięcia, ale jednocześnie zdajemy sobie sprawę, że dalszy rozwój wymaga od nas jeszcze większej odwagi i innowacyjności – powiedział Andrzej Dycha, prezes Agencji.

Wizerunek Polski w nowym wydaniu

Nowa strategia zakłada również działania wizerunkowe. PAIH chce nie tylko promować produkty i marki z Polski, ale też budować pozytywny obraz kraju jako stabilnego i wiarygodnego partnera w biznesie. W kraju planowane są inicjatywy budujące patriotyzm gospodarczy, a za granicą – promocja narodowej marki gospodarczej poprzez udział w wydarzeniach międzynarodowych, takich jak Wystawy Światowe (EXPO).

Jednym z narzędzi promocji będzie kontynuacja BrandHUB. To projekt, który wspiera rodzimych producentów w rozwijaniu rozpoznawalności ich produktów.

– Działania przewidziane strategią realizowane będą według zasad doskonałości procesowej, projektowej i narzędziowej. Umożliwi nam to właściwe i pełne wykorzystanie zasobów oraz potencjału Agencji – mówi Łukasz Gwiazdowski, wiceprezes PAIH.

Efektywność i cyfryzacja w centrum uwagi

PAIH zamierza też usprawnić swoje procesy, zapowiadając cyfryzację organizacji i szersze wykorzystanie danych analitycznych. Oprócz tego w kolejnych latach Agencja zwiększy inwestycje w rozwój kapitału ludzkiego. Nie zapomniano też o budowaniu kompetencji pracowników, które są niezbędne do obsługi bardziej zaawansowanych projektów inwestycyjnych.

Strategię napisano po szerokich konsultacjach i analizach prowadzonych we wszystkich działach PAIH. W efekcie organizacja liczy, że nie tylko zwiększy się skuteczność bieżących działań, ale też przygotowanie Agencji na nowe wyzwania związane ze zmianami w gospodarce globalnej.


Przeczytaj także: