{"vars":{{"pageTitle":"Szkoła miejscem eksperymentów — jak rząd chce poszerzyć kompetencje uczniów? Rozmowy 300Gospodarki na Impact","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["tylko-w-300gospodarce","wywiady"],"pageAttributes":["edukacja","govtech","impact","justyna-orlowska","katarzyna-mokrzycka","nauczanie-eksperymentalne","wideo-rozmowy","wideorozmowa"],"pagePostAuthor":"Katarzyna Mokrzycka","pagePostDate":"12 listopada 2021","pagePostDateYear":"2021","pagePostDateMonth":"11","pagePostDateDay":"12","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":216635}} }
300Gospodarka.pl

Szkoła miejscem eksperymentów — jak rząd chce poszerzyć kompetencje uczniów? Rozmowy 300Gospodarki na Impact

W cyklu wideo rozmów, które nasza redakcja nagrała podczas konferencji Impact’21 pytaliśmy gości wydarzenia z czym przyjechali do Poznania i do jakich refleksji skłoniły ich wysłuchane wystąpienia.

W tym odcinku rozmówcą Katarzyny Mokrzyckiej jest Justyna Orłowska, pełnomocnik premiera ds. GovTech, szefowa Centrum GovTech.

Laboratorium przyszłości przyjmuje wnioski na dofinansowanie zakupów cyfrowego sprzętu wszystkich 15 tysięcy polskich podstawówek. Od września 2022 r. określone nowoczesne urządzenia z długiej listy możliwości (do wyboru) będą w szkołach na obowiązkowym wyposażeniu. Centrum GovTech rozdzieli między nie 1 mld zł, o czym opowiada nam Justyna Orłowska, szefowa rej instytucji.

Ministerstwo edukacji stawia wśród najmłodszych na rozwój STEM (ang. Science, Technology, Engineering, Mathematics), czyli nauk mających podnieść poziom kreatywności i rozwoju technologicznego. Proces rozwijania nauczania eksperymentalnego będzie poprzedzony poszerzaniem kompetencji cyfrowych nauczycieli, a w ich aktywizowanie włączają się także podmioty prywatne.