{"vars":{{"pageTitle":"Komisja Europejska wszczyna śledztwo w sprawie megafuzji Fiata i PSA","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["live"],"pageAttributes":["europa","fca","fiat-chrysler","fiat-chrysler-automobiles","ke","komisja-europejska","monopole","motoryzacja","polityka-antymonopolowa","przemysl","przemysl-motoryzacyjny","psa","ue","unia-europejska"],"pagePostAuthor":"Zespół 300Gospodarki","pagePostDate":"17 czerwca 2020","pagePostDateYear":"2020","pagePostDateMonth":"06","pagePostDateDay":"17","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":57087}} }
300Gospodarka.pl

Komisja Europejska wszczyna śledztwo w sprawie megafuzji Fiata i PSA

Fuzja koncernów Fiat Chrysler i PSA (właściciel m.in. marek Peugeot, Citroen i Opel) stanie się przedmiotem śledztwa Komisji Europejskiej ze względu na możliwość złamania unijnych przepisów antymonopolowych.

Zgodnie z opinią KE połączenie tych dwóch spółek może znacząco zmniejszyć konkurencję na rynku samochodów dostawczych o masie całkowitej mniejszej niż 3,5 tony na rynkach 14 państw Unii Europejskiej (w tym w Polsce) i Wielkiej Brytanii.

„Samochody dostawcze są istotnymi środkami transportu dóbr i świadczenia usług z punktu widzenia prywatnych użytkowników, małych i średnich oraz dużych przedsiębiorców. To rosnący rynek o dużym znaczeniu w coraz bardziej zdigitalizowanej gospodarce, w której przedsiębiorcy jak nigdy dotąd polegają na usługach zaopatrzeniowych. Fiat Chrysler i Peugeot mają bardzo silną pozycję na rynku europejskim samochodów dostawczych. Z uwagą zbadamy czy fuzja tych firm mogłaby negatywnie wpłynąć na konkurencję na tym rynku” – powiedziała unijna komisarz ds. konkurencji Margrethe Vestager.

W wielu państwach UE ci dwaj producenci już teraz stanowią rynkową czołówkę pod względem sprzedaży. Połączenie oznaczałoby zatem usunięcie głównego rywala z rynku dla każdego z nich.


Czytaj także: Koncern samochodowy PSA będzie produkował w Gliwicach 100 tys. samochodów dostawczych rocznie