{"vars":{{"pageTitle":"UOKiK udostępnił pakiet porad dla konsumentów w związku z koronawirusem","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["live"],"pageAttributes":["covid-19","koronawirus","pandemia","pandemia-koronawirusa","polska","sars-cov-2","uokik","urzad-ochrony-konkurencji-i-konsumentow"],"pagePostAuthor":"Jacek Rosa","pagePostDate":"24 marca 2020","pagePostDateYear":"2020","pagePostDateMonth":"03","pagePostDateDay":"24","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":45603}} }
300Gospodarka.pl

UOKiK udostępnił pakiet porad dla konsumentów w związku z koronawirusem

Pakiet porad dotyczących problemów z zakresu usług turystycznych, transportowych czy finansowych, jakie mogą napotkać konsumenci w związku z epidemią koronawirusa przygotował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów – podał Urząd w komunikacie.

Porady zamieszczono pod adresem uokik.gov.pl/koronawirus.

Powodem publikacji porad jest zwiększona liczba skarg i pytań od konsumentów dotyczących przede wszystkich odwołanych wyjazdów i zawyżonych cen w sklepach wpływających do Urzędu, a także do Europejskiego Centrum Konsumenckiego i na infolinię konsumencką.

Według prezesa UOKiK Tomasza Chróstnego specjalnie przygotowane informacje mają pomóc konsumentom, „którzy czują się zagubieni w czasie, gdy masowo są odwoływane imprezy i wyjazdy, a ceny niektórych produktów w sklepach tradycyjnych czy internetowych szybują w górę”.

>>> Czytaj także: Szef MON: Ponad 4,7 tys. żołnierzy i pracowników wojska w walce z koronawirusem