Pakiet porad dotyczących problemów z zakresu usług turystycznych, transportowych czy finansowych, jakie mogą napotkać konsumenci w związku z epidemią koronawirusa przygotował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów – podał Urząd w komunikacie.
Porady zamieszczono pod adresem uokik.gov.pl/koronawirus.
Powodem publikacji porad jest zwiększona liczba skarg i pytań od konsumentów dotyczących przede wszystkich odwołanych wyjazdów i zawyżonych cen w sklepach wpływających do Urzędu, a także do Europejskiego Centrum Konsumenckiego i na infolinię konsumencką.
Według prezesa UOKiK Tomasza Chróstnego specjalnie przygotowane informacje mają pomóc konsumentom, „którzy czują się zagubieni w czasie, gdy masowo są odwoływane imprezy i wyjazdy, a ceny niektórych produktów w sklepach tradycyjnych czy internetowych szybują w górę”.
>>> Czytaj także: Szef MON: Ponad 4,7 tys. żołnierzy i pracowników wojska w walce z koronawirusem