{"vars":{{"pageTitle":"Co trzeci Polak chce kupić nowy rower. Tyle pieniędzy zamierza wydać","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news"],"pageAttributes":["e-rowery","kross","najnowsze","rowery","rozwoj-miast","transport-miejski"],"pagePostAuthor":"Emilia Siedlaczek","pagePostDate":"11 kwietnia 2023","pagePostDateYear":"2023","pagePostDateMonth":"04","pagePostDateDay":"11","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":539134}} }
300Gospodarka.pl

Co trzeci Polak chce kupić nowy rower. Tyle pieniędzy zamierza wydać

Zainteresowanie rowerami jest obecnie porównywalne do boomu z 2021 roku. 32 proc. Polaków planuje zakup roweru – wynika z badania przeprowadzonego dla firmy Kross. Średnia deklarowana kwota, jaką respondenci chcą przeznaczyć na zakup roweru, wzrosła do nieco powyżej 2 000 zł.

Najnowsze badania przeprowadzone przez agencję badawczą Difference na zlecenie polskiego producenta rowerów Kross pokazują, że Polacy deklarują wysokie zainteresowanie rowerami, porównywalne do boomu z 2021 roku, widoczne po zniesieniu pandemicznych obostrzeń – podano w komunikacie poświęconym badaniu.

Odsetek osób planujących zakup roweru wzrósł z 25 proc. (2022 rok) do 32 proc. 79 proc. ankietowanych Polaków przyznaje, że ma własny rower. Przed rokiem było to 71 proc. – dodano.

Świadomi klienci na rynku rowerowym

Co więcej, polscy konsumenci są coraz bardziej świadomi swoich wyborów. Przed rokiem 51 proc. osób rozważających zakup roweru nie potrafiło wskazać konkretnej marki, którą wybierze. Obecnie odsetek ten spadł do 37 proc. Oznacza to, że wiedza i świadomość konsumentów o rowerowym rynku jest coraz szersza.

Z badań wynika również, że Polacy chcą kupować lepsze i droższe modele rowerów, w tym rowery elektryczne. Średnia deklarowana kwota, jaką respondenci chcą przeznaczyć na zakup roweru, wzrosła o 17 proc. w ciągu kilku ostatnich miesięcy. Ankietowani planują wydać na rower nieco powyżej 2 000 zł.

Wśród najczęściej poszukiwanych modeli są rowery miejskie, górskie oraz dziecięce. W badaniach widać także rosnącą popularność rowerów elektrycznych. Ponadto podano, że liczba osób, które wybrały rower ze wspomaganiem znacznie wzrosła – z 5 proc. (2021 rok) do 9 proc. obecnie.


Chcesz być na bieżąco? Subskrybuj 300Sekund, nasz codzienny newsletter!


Najnowsze badania pokazują, że Polacy aktywnie przesiadają się na rowery, a zainteresowanie tym środkiem transportu jest znów na bardzo wysokim poziomie. Oprócz kwestii związanych ze zdrowiem i ekologią, silnym impulsem do takiej przesiadki są ceny paliw i rosnąca świadomość, że centra miast powinny i są coraz bardziej przyjazne rowerzystom – skomentował cytowany w materiale Jacek Bugaj z zarządu Kross odpowiedzialny za sprzedaż.

Kross powstał w 1990 roku. W jego portfolio znajdują się rowery elektryczne, rekreacyjne oraz wyczynowe przeznaczone do kolarstwa górskiego, marka Le Grand (rowery miejskie) oraz rowery cargo. Rowery marki powstają w fabryce w Przasnyszu. Założycielem i właścicielem firmy jest Zbigniew Sosnowski.

Czytaj także: