{"vars":{{"pageTitle":"Hyundai przerywa produkcję przez braki w dostawach części z Chin. Wszystko przez koronawirusa","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["live","news"],"pageAttributes":["azja","chiny","hyundai","korea","korea-poludniowa","koronawirus","produkcja","produkcja-przemyslowa","produkcja-samochodow","przemysl","przemysl-motoryzacyjny"],"pagePostAuthor":"Zespół 300Gospodarki","pagePostDate":"5 lutego 2020","pagePostDateYear":"2020","pagePostDateMonth":"02","pagePostDateDay":"05","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":38581}} }
300Gospodarka.pl

Hyundai przerywa produkcję przez braki w dostawach części z Chin. Wszystko przez koronawirusa

Koncern motoryzacyjny Hyundai podjął decyzję o wstrzymaniu produkcji w Korei Południowej ze względu na zakłócenia w dostawach części z Chin spowodowane postępującym rozprzestrzenianiem się koronawirusa w Państwie Środka, pisze Reuters.

To pierwszy przypadek, gdy ze względu na problemy spowodowane koronawirusem duży producent samochodów podejmuje decyzję o zawieszeniu produkcji w swoich zakładach zlokalizowanych poza Chinami.

Jak dotąd, zgodnie z zaleceniami chińskiego rządu, produkcję na terenie Chin wstrzymały już inne globalne koncerny: amerykańska Tesla i Ford, francuskie PSA Peugeot Citroen, japońska Honda i Nissan, a także sam Hyundai.

„Obecna sytuacja może najbardziej zaszkodzić Hyundaiowi i Kii, bo właśnie te firmy importują z Chin stosunkowo najwięcej części” – mówi Lee Hang-koo, badacz z Korea Institute for Industrial Economics & Trade.

Zgodnie z danymi na 2018 rok Hyundai jest czwartym największym producentem samochodów na świecie.

Tymczasem dzięki stosowanej przez europejskie i amerykańskie koncerny polityce budowania lokalnych łańcuchów dostaw, ich produkcja w fabrykach znajdujących się poza Chinami pozostaje na tę chwilę niezagrożona. To dotyczy Volkswagena, Audi, Fiata Chryslera, General Motors i Forda.

Czytaj także:

>>> Makau z powodu koronawirusa zamyka wszystkie kasyna na dwa tygodnie, straci na tym miliardy dolarów

>>> Z chińskiej giełdy w jeden dzień wyparowało 420 mld dolarów – mimo potężnego zastrzyku gotówki