{"vars":{{"pageTitle":"IKO wygrywa w rankingu najlepszych bankowych aplikacji mobilnych na świecie","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news","nowe-technologie","rankingi"],"pageAttributes":["bankowosc-mobilna","fintech","iko","pko-bp","platnosci-bezgotowkowe","ranking","retail-banking-international"],"pagePostAuthor":"Marcin Zakrzewski","pagePostDate":"27 marca 2019","pagePostDateYear":"2019","pagePostDateMonth":"03","pagePostDateDay":"27","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":2649}} }
300Gospodarka.pl

IKO wygrywa w rankingu najlepszych bankowych aplikacji mobilnych na świecie

PKO Bank Polski ponownie zwycięża w rankingu najlepszych aplikacji bankowych na świecie brytyjskiego Retail Banker International.

Według uśrednionych ocen użytkowników aplikacji bankowych w systemach iOS i Android, aplikacja PKO Banku Polskiego IKO okazała się lepsza od aplikacji takich banków jak JP Morgan Chase, Barclays czy Bank of America.

W dwóch największych sklepach z aplikacjami klienci wystawili IKO już ponad 300 tysięcy ocen, których średnia wynosi 4,8 na 5 możliwych gwiazdek.

Poniżej pierwsza ’12’ rankingu najlepszych aplikacji bankowych na świecie brytyjskiego Retail Banker International.

NAZWA BANKU       APPLE   ANDROID   ŚREDNIA  
1. PKO BP 4,8 4,7 4,8
2. Capital One 4,7 4,7 4,7
3. JP Morgan Chase 4,8 4,6 4,7
4. Sberbank 4,8 4,6 4,7
5. Barclays 4,8 4,6 4,7
6. Discover 4,8 4,6 4,7
7. Yapi Kredi 4,7 4,6 4,7
8. BB&T 4,8 4,5 4,7
9. Kotak Mahindra 4,8 4,5 4,7
10. Akbank 4,8 4,5 4,7
11. Lloyds 4,8 4,5 4,7
12. Al Rahji Bank 4,5 4,8 4,7

 

Według danych PKO BO, obecnie IKO ma ponad 3,2 mln aktywnych aplikacji. W 4. kwartale 2018 roku użytkownicy IKO wykonali z poziomu aplikacji ponad 28 mln transakcji mobilnych. W tym samym okresie liczba klientów, którzy logowali się do banku wyłącznie za pomocą telefonu komórkowego („mobile only”) sięgnęła już prawie 1,1 mln. PKO Bank Polski jest dzięki IKO liderem bankowości mobilnej w Polsce, z 25-proc. udziałem w rynku według raportu PRNews.pl za 3. kwartał.

„Weszliśmy właśnie w drugie stulecie działalności banku, które bez wątpienia będzie stuleciem bankowości cyfrowej. Ponowne osiągnięcie tak znakomitego w skali światowej wyniku przez aplikację IKO jest potwierdzeniem, że zmierzamy we właściwym kierunku” – powiedział Zbigniew Jagiełło, prezes PKO Banku Polskiego.

Dodał, że wyzwaniem i celem na przyszłość jest dalsza cyfryzacja banku, w tym tworzenie ekosystemu usług wychodzących poza tradycyjnie pojmowane finanse.

W 2019 roku IKO ma zostać wzbogacone między innymi o mobilną autoryzację oraz możliwość zakupu biletów komunikacji miejskiej czy opłacenia parkingu.

Bank pracuje też nad projektem „Talk to IKO”, który umożliwi sterowanie aplikacją, a w przyszłości także innymi usługami dodanymi, za pomocą głosu.

Jeśli podobał ci się ten artykuł, może cię rownież zainteresować inny niedawno opublikowany tekst, w którym piszemy, że Bank PKO BP spadł w dorocznym rankingu najbardziej wartościowych marek bankowych Top 500 Banking Brands 2019, jednak nadal jest najbardziej wartościowy w Polsce.