Bank PKO BP spadł z 116. na 121. miejsce w dorocznym rankingu najbardziej wartościowych marek bankowych Top 500 Banking Brands 2019, przygotowywanym przez magazyn The Banker i firmę Brand Finance.

Mimo spadku, PKO jest wciąż zdecydowanie najbardziej wartościową marką w polskiej bankowości. Kolejny w rankingu Bank Pekao znajduje się na 185. miejscu, po wzroście o dwie pozycje w stosunku do ubiegłego roku.

Na miejscu 199. – awans z 204. – znajduje się Bank Zachodni WBK, który we wrześniu zeszłego roku przejął markę spółki-matki, czyli banku Santander. Według tegorocznego rankingu, hiszpański bank jest dziś 12. na świecie pod względem wartości marki.

mBank – czwarta najcenniejsza marka bankowa w Polsce – zaliczył największy spadek wartości: bank z Łodzi spadł na 297. miejsce, z 264. miejsca w 2018 roku.

Na kolejnych miejscach znajdują się Alior Bank oraz Bank Millennium, które są odpowiednio 349. oraz 370. na świecie.

Po raz kolejny najcenniejszym brandem bankowym na świecie został chiński bank Industrial and Commercial Bank of China (ICBC). Kolejne trzy marki w zestawieniu również pochodzą z Chin. Są to China Construction Bank, Agricultural Bank of China oraz Bank of China.

Wartość marki samego ICBC to prawie 80 mld dolarów. Dla porównania, wartość marek całego polskiego sektora bankowego to 5.3 mld dolarów, co daje im 32. miejsce w rankingu państw.

Pierwszym niechińskim bankiem na liście jest amerykański brand Wells Fargo, którego wartość wynosi prawie 40 mld dolarów.

Tutaj można znaleźć  kompletny ranking Top 500 Banking Brands w pliku PDF.