{"vars":{{"pageTitle":"Lotnisko Olsztyn-Mazury będzie współpracować z gigantem z ZEA. To oznacza rozbudowę portu","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news","przeglad-prasy"],"pageAttributes":["infrastruktura","lotnictwo","lotniska","lulu-group","najnowsze","port-lotniczy-olsztyn-mazury","porty-regionalne","transport","zea","zjednoczone-emiraty-arabskie"],"pagePostAuthor":"Emilia Derewienko","pagePostDate":"20 września 2023","pagePostDateYear":"2023","pagePostDateMonth":"09","pagePostDateDay":"20","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":608306}} }
300Gospodarka.pl

Lotnisko Olsztyn-Mazury będzie współpracować z gigantem z ZEA. To oznacza rozbudowę portu

Port Lotniczy Olsztyn-Mazury podpisze w środę memorandum o współpracy z LuLu Group, siecią handlową ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Firma ma 8 mld dolarów przychodów rocznie, a zatrudnia 65 tys. osób.

Na uroczystość ma przyjechać Yusuff Ali M.A., prezes konglomeratu, podaje Puls Biznesu. Biznesmen jest rezydentem Zjednoczonych Emiratów Arabskich (ZEA). Sieć supermarketów LuLu liczy 254 sklepów: m.in. w ZEA, Indiach, Arabii Saudyjskiej. Koncern działa również w branży turystycznej, transportowej czy edukacyjnej.


Czytaj także: Bezpośrednio na Bliski Wschód. LOT o krok od otwarcia połączeń do Arabii Saudyjskiej


Jaki jest cel wizyty? Dziennik podaje, że LuLu Group chce mieć w Polsce centrum operacji. Podobne magazyny ma już w Hiszpanii, Włoszech i Wielkiej Brytanii. Do tej pory to one były bazami, przez które przechodziły polskie produkty w drodze na Bliski Wschód, do sklepów LuLu. Teraz taką bazą ma stać się także lotnisko w Olsztynie.

Mazurski port, choć niewielki – w 2022 roku obsłużył 111 tys. podróżnych – prężnie rozwija cargo. Współpraca z gigantem z ZEA oznacza rozbudowę portu lotniczego. Obecna infrastruktura magazynowa do przechowywania żywności ma 2 tys. m kw. Dominik Markowski, menedżer projektu Olsztyn-Mazury Special Trade Zone, już w przyszłym roku chce zwiększyć ją ponad dwukrotnie: do 5 tys.

Eksperci oceniają, że współpraca może wyjść olsztyńskiemu portowi na dobre.

Każde lotnisko regionalne, szczególnie takie, na którym ruch pasażerski jest mały, musi szukać wszelkich możliwych źródeł dodatkowych dochodów. (…) Lotniska muszą stać się bardziej aktywne i obok aktywności pasażerskiej prowadzić inne działalności – skomentował dla dziennika Sebastian Mikosz, były wiceprezes Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych (IATA).

Czytaj także: