{"vars":{{"pageTitle":"Samochody BEV rozpędzają się w Polsce. Rekordowy wzrost rynku","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["300klimat","news"],"pageAttributes":["bev","ceny-samochodow","elektromobilnosc","infrastruktura-do-ladowania","najnowsze","nowe-samochody","otomoto","pspa","punkty-ladowania","samochody-elektryczne-w-polsce","samochody-uzywane"],"pagePostAuthor":"Emilia Siedlaczek","pagePostDate":"22 sierpnia 2025","pagePostDateYear":"2025","pagePostDateMonth":"08","pagePostDateDay":"22","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":741403}} }
300Gospodarka.pl

Samochody elektryczne rozpędzają się w Polsce. Rekordowy wzrost rynku

W lipcu 2025 roku w Polsce zarejestrowano 3 813 nowych osobowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV). To oznacza wzrost o 232 proc. rok do roku – wynika z PEVO Index przygotowywanego przez Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA), IBRM Samar oraz Otomoto. Co więcej, udział aut BEV na rynku nowych samochodów osobowych osiągnął rekordowe 7,6 proc. i utrzymał się na poziomie z czerwca.

Flota BEV rośnie dynamicznie

„Na koniec lipca 2025 r. flota osobowych, dostawczych i ciężarowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV) w Polsce liczyła 102 915 szt. Park osobowych BEV składał się z 93 761 szt. (+51 proc. rok do roku). Liczba rejestracji nowych pojazdów tego typu wyniosła 3 813 szt. (wzrosła o 232 proc. rok do roku). Na koniec lipca 2025 r. flota całkowicie elektrycznych samochodów dostawczych i ciężarowych zwiększyła się do 9 371 szt. (+35 proc. rok do roku). Park osobowych, wodorowych FCEV liczył 494 szt. (+108 proc. rok do roku)” – podano w komunikacie.

Najczęściej rejestrowanymi nowymi modelami BEV w lipcu były: Citroen C3 (378 szt.), BMW X2 (277 szt.) oraz BYD Dolphin Surf (203 szt.). W rankingu marek dominowały BMW, Citroen oraz BYD.

Elektryki kupowano też z drugiej ręki

PEVO Index obejmuje także dane dotyczące rynku wtórnego pojazdów zeroemisyjnych. Jak podaje, pod koniec lipca na portalu Otomoto liczba używanych BEV wyniosła 4 375 sztuk. To spadek o 4 proc. w skali roku. Dodatkowo udział ogłoszeń samochodów całkowicie elektrycznych w łącznej liczbie ogłoszeń pojazdów używanych to 1,1 proc. Takie oferty odpowiadały za 1,1 proc. wszystkich odsłon ogłoszeń na portalu Otomoto.

Najpopularniejszy modele BEV na rynku wtórnym to Nissan Leaf (250 ogłoszeń, średnia cena 54 530 zł). Za tym modelem plasują się Tesla Model 3 (249 ogłoszeń, średnia cena 112 310 zł) oraz BMW i3 (172 ogłoszenia, średnia cena 67 566 zł).

Infrastruktura ładowania w Polsce

Rozwój elektromobilności idzie w parze z rozbudową sieci ładowania. Na koniec lipca 2025 roku w Polsce funkcjonowało 10 730 ogólnodostępnych punktów ładowania, co oznacza wzrost o 42 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Z tej liczby 7 110 to ładowarki AC (+33 proc. w skali roku), a 3 620 – szybkie ładowarki DC (+63 proc. rok do roku).

„Wzdłuż sieci TEN-T były dostępne 1 034 punkty ładowania, czyli o 32 proc. więcej niż w lipcu 2024 r. ‚PEVO Index’ zawiera ponadto informacje na temat miast o najlepiej rozwiniętej infrastrukturze dla pojazdów zeroemisyjnych. Pierwsza jest Warszawa (813 punktów w lipcu 2025 r.). Natomiast kolejne miejsca zajmują Gdańsk (354), Kraków (315), Poznań (308) oraz Szczecin (298)” – podano w komunikacie.

PEVO Index – regularne dane o elektromobilności

Polish EV Outlook to coroczna analiza rynku zeroemisyjnego transportu w Polsce. Przygotowuje ją Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA) od pięciu lat. W efekcie współpracy PSPA, IBRM Samar oraz Otomoto powstał PEVO Index. To cykliczna, comiesięczna wersja raportu, zawierająca kluczowe dane na temat rejestracji, floty, rynku wtórnego oraz infrastruktury ładowania w Polsce.


Przeczytaj także: