Pierwszy z planowanych 49 autonomicznych pociągów metra dla nowej linii metra w Szanghaju opuścił 4 września linię produkcyjną CRRC Nanjing Puzhen, pisze Rail Journal.
Pociągi składają się z 8 wagonów i są wyposażone w układ napędowy i kontrolny Mitrac Bombardier, który jest dostarczany przez chińskie przedsiębiorstwo joint venture Bombardier NUB Propulsion System, na podstawie kontraktu z Shanghai Shentong Metro Group z 2018 roku.
Składy będą kursowały w Grade of Automation 4 (GoA4) na nowej 38,5-kilometrowej linii nr 14, która będzie kursować z Fengbang na zachodzie miasta do Jinqiao w dzielnicy Pudong na wschodzie Szanghaju.
Thales SEC Transport (TST) instaluje na linii 14 automatyczny system sterowania pociągiem (CBTC). Linia 14 będzie miała 31 stacji, z których 12 będzie węzłami przesiadkowymi z innymi liniami metra w Szanghaju. Budowa rozpoczęła się w 2016 r., a linia 14 ma zostać otwarta do końca 2020 r.
>> Chiny dominują w wydobyciu metali ziem rzadkich, ale Australia i USA chcą zakończyć ten monopol
>> Dlaczego Polski Fundusz Rozwoju nie wykupił od Hiszpanów pakietu akcji Solarisa