{"vars":{{"pageTitle":"Szanghaj wprowadza pierwszy autonomiczny pociąg metra","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news"],"pageAttributes":["chinska-republika-ludowa","chiny","chrl","pociagi-autonomiczne","pojazdy-autonomiczne","si","szanghaj","sztuczna-inteligencja","transport","transport-autonomiczny","transport-kolejowy","transport-publiczny"],"pagePostAuthor":"Zespół 300Gospodarki","pagePostDate":"5 września 2019","pagePostDateYear":"2019","pagePostDateMonth":"09","pagePostDateDay":"05","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":18745}} }
300Gospodarka.pl

Szanghaj wprowadza pierwszy autonomiczny pociąg metra

Pierwszy z planowanych 49 autonomicznych pociągów metra dla nowej linii metra w Szanghaju opuścił 4 września linię produkcyjną CRRC Nanjing Puzhen, pisze Rail Journal.

Pociągi składają się z 8 wagonów i są wyposażone w układ napędowy i kontrolny Mitrac Bombardier, który jest dostarczany przez chińskie przedsiębiorstwo joint venture Bombardier NUB Propulsion System, na podstawie kontraktu z Shanghai Shentong Metro Group z 2018 roku.

Składy będą kursowały w Grade of Automation 4 (GoA4) na nowej 38,5-kilometrowej linii nr 14, która będzie kursować z Fengbang na zachodzie miasta do Jinqiao w dzielnicy Pudong na wschodzie Szanghaju.

Thales SEC Transport (TST) instaluje na linii 14 automatyczny system sterowania pociągiem (CBTC). Linia 14 będzie miała 31 stacji, z których 12 będzie węzłami przesiadkowymi z innymi liniami metra w Szanghaju. Budowa rozpoczęła się w 2016 r., a linia 14 ma zostać otwarta do końca 2020 r.

>> Chiny dominują w wydobyciu metali ziem rzadkich, ale Australia i USA chcą zakończyć ten monopol

>> Dlaczego Polski Fundusz Rozwoju nie wykupił od Hiszpanów pakietu akcji Solarisa