{"vars":{{"pageTitle":"To przyszłość motoryzacji. W 2030 co trzeci samochód będzie elektryczny","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news"],"pageAttributes":["branza-motoryzacyjna","chiny","inflacja","kpmg","najnowsze","pojazdy-elektryczne","samochody-elektryczne","usa"],"pagePostAuthor":"Dorota Mariańska","pagePostDate":"4 kwietnia 2024","pagePostDateYear":"2024","pagePostDateMonth":"04","pagePostDateDay":"04","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":701840}} }
300Gospodarka.pl

To przyszłość motoryzacji. W 2030 co trzeci samochód będzie elektryczny

Pojazdy elektryczne zasilane bateriami będą stanowiły ok. 30 proc. w globalnej sprzedaży samochodów do 2030 roku, wynika z 24. edycji raportu KPMG pt. „Global Automotive Executive Survey”.

Przedstawiciele branży motoryzacyjnej przewidują, że Chiny zajmą czołową pozycję pod względem udziału pojazdów elektrycznych w rynku (36 proc.), podczas gdy w przypadku USA, Japonii i Europy Zachodniej oczekiwany udział wyniesie 30-33 proc.

Co z cenami?

Pomimo niepewności gospodarczej, wielu respondentów badania KPMG oczekuje dalszego wzrostu cen samochodów. Rosnąca konkurencja i malejąca presja inflacyjna mogą jednak ograniczyć możliwość ich podwyżek w 2024 roku.

– Udział samochodów elektrycznych w globalnej sprzedaży samochodów stale rośnie, a 2023 r. był pierwszym rokiem, w którym samochód elektryczny był najchętniej kupowanym samochodem w Europie i na świecie (bez względu na źródło napędu) – czytamy w raporcie.

Nie wiadomo jednak, czy kolejny rok będzie takim samym sukcesem, ze względu m.in. na utrzymujące się nadal wyższe ceny pojazdów elektrycznych przy jednoczesnym ograniczaniu w części krajów programów dopłat do ich zakupu.


Chcesz być na bieżąco? Subskrybuj 300Sekund, nasz codzienny newsletter!


– Dodatkowo na prognozowaną dynamikę wzrostu wpływ ma tempo rozwoju infrastruktury ładowania, które jest kluczowe dla rozwiania obaw klientów co do zasięgu samochodów elektrycznych – podkreśla Przemysław Szywacz z KPMG, cytowany w raporcie.

Poza tym, ze względu na zakłócenia spowodowane pandemią oraz napięcia geopolityczne, firmy inwestują znaczące środki w zabezpieczenie dostaw surowców. Koncentrują się na bezpośrednich inwestycjach, wspólnych przedsięwzięciach z producentami komponentów oraz nabyciu udziałów w branży wydobywczej.

To też może Cię zainteresować: