{"vars":{{"pageTitle":"UOKiK stawia zarzuty Biedronce. „Tarcza Antyinflacyjna mogła wprowadzać klientów w błąd”","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news"],"pageAttributes":["biedronka","handel","klienci","najnowsze","sprzedaz","tarcza-antyinflacyjna","uokik","urzad-ochrony-konkurencji-i-konsumentow"],"pagePostAuthor":"Emilia Derewienko","pagePostDate":"16 sierpnia 2022","pagePostDateYear":"2022","pagePostDateMonth":"08","pagePostDateDay":"16","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":341463}} }
300Gospodarka.pl

UOKiK stawia zarzuty Biedronce. „Tarcza Antyinflacyjna mogła wprowadzać klientów w błąd”

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) Tomasz Chróstny stawia zarzuty właścicielowi sieci Biedronka z uwagi na przekazy reklamowe dotyczące akcji promocyjnej „Tarcza Biedronki Antyinflacyjna”. Jego zdaniem mogły one wprowadzać konsumentów w błąd w zakresie zasad skorzystania z promocji.

Sieci grozi kara w wysokości do 10 proc. obrotu.

Zasady akcji promocyjnej „Tarcza Biedronki Antyinflacyjna” klienci mogli doczytać w regulaminie. Był on dostępny w internecie. Na próżno jednak, mimo deklaracji sieci, było szukać go wywieszonego w sklepach Biedronka. Na życzenie zdeterminowanych klientów pracownicy sklepu mogli go ewentualnie wydrukować (do sklepów trafił wyłącznie w wersji elektronicznej). Tego też dotyczy jeden z zarzutów – braku realnej dostępności regulaminu promocji w sklepach Biedronki – czytamy w komunikacie.

Jeśli już klienci do niego dotarli, dowiedzieli się, że nie wystarczyło – zgodnie z hasłem reklamowym – znaleźć tańszy produkt w innym sklepie. Regulamin wprost wskazywał, że produkt ten należało kupić i to nie tylko w sklepie Biedronki, ale również u konkurencji, która została w regulaminie ograniczona do najpopularniejszych sieci.

By uzyskać zwrot różnicy w cenach, warunków regulaminowych było dużo więcej i były wymagające, a wręcz uciążliwe, co mogło uczynić skorzystanie z akcji promocyjnej nieopłacalnym – podaje UOKiK.

UOKiK w kwietniu br. wszczął postępowanie wyjaśniające wobec działań Jeronimo Martins Polska – właściciela sieci sklepów Biedronka – celem sprawdzenia działań marketingowych i warunków udziału w akcji promocyjnej „Tarcza Biedronki Antyinflacyjna”.

Ogólnopolska akcja promocyjna „Tarcza Biedronki Antyinflacyjna” trwała od 12 kwietnia do 30 czerwca.

W I poł. br. sieć Biedronka otworzyła 40 sklepów (33 netto) i przebudowała 127 lokalizacji, zwiększając sieć do 3 283 placówek na koniec czerwca.

Więcej piszemy tutaj: