{"vars":{{"pageTitle":"GDDKiA publikuje plan na przyszły rok. Przetargi na które drogi ruszą w 2021?","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news","przeglad-prasy"],"pageAttributes":["autostrady","budowa-drog","budownictwo","drogi","drogi-ekspresowe","gddkia","generalna-dyrekcja-drog-krajowych-i-autostrad","infrastruktura","polska","transport"],"pagePostAuthor":"Zespół 300Gospodarki","pagePostDate":"17 września 2020","pagePostDateYear":"2020","pagePostDateMonth":"09","pagePostDateDay":"17","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":62242}} }
300Gospodarka.pl

GDDKiA publikuje plan na przyszły rok. Przetargi na które drogi ruszą w 2021?

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad opublikowała listę zadań, które zostaną przekazane do realizacji w 2021 roku. Obejmuje ona w sumie 28 odcinków dróg o łącznej długości 343 km, pisze Rynek Infrastruktury.

Zgodnie z planem inwestora w 2021 roku do realizacji przekazanych zostanie w sumie siedem odcinków planowanej trasy S19 o sumarycznej długości 84 km wzdłuż wschodniej granicy – między Białymstokiem a Lubartowem.

Dodatkowo, ruszyć ma także przetarg na budowę trasy S19 na odcinku od Rzeszowa do granicy ze Słowacją w Barlinku.

Plan GGDKiA zakłada również przekazanie wykonawcom do realizacji odcinka drogi S74 między Przełomem a Kielcami (o długości 21 km) oraz drogi S17 między Zamościem a granicą z Ukrainą w Hrebennem (o długości 47,5 km).

Na północy kraju ruszyć mają przetargi na budowę tras, które do niedawna przeznaczone były do realizacji w formule partnerstwa publiczno-prywatnego – odcinek trasy S10 między Bydgoszczą a Toruniem (od długości ok. 50 km), a także odcinek trasy S6 miedzy Koszalinem a Słupskiem (o długości ponad 46 km).

Oprócz tego GDDKiA chce również rozpisać przetargi na budowę obwodnic Opatowa, Nowego Sącza, Chełmca, Kołbieli, Morawicy, Woli Morawickiej, Zabierzowa, Tarnowa, Gorajca, Dzwoli, Strykowa i Kostrzyna nad Odrą.

Możliwe jest także rozpisanie przetargów na budowę trzeciego pasa autostrady A2 między Łodzią a Warszawą i budowę trasy S7 między Czosnowem a trasą AK – lecz tylko w przypadku zabezpieczenia dodatkowych środków.

Drogowy cud w Polsce za cenę kolei: ostatnie dekady to gwałtowny przyrost autostrad i likwidacja torów kolejowych