{"vars":{{"pageTitle":"Od środy przywrócony zostaje międzynarodowy ruch lotniczy - z wyjątkiem Wielkiej Brytanii, Szwecji i Portugalii","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["live"],"pageAttributes":["europa","lotnictwo","lotnictwo-cywilne","podroze","polska","transport","transport-lotniczy","turystyka"],"pagePostAuthor":"Jacek Rosa","pagePostDate":"17 czerwca 2020","pagePostDateYear":"2020","pagePostDateMonth":"06","pagePostDateDay":"17","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":56999}} }
300Gospodarka.pl

Od środy przywrócony zostaje międzynarodowy ruch lotniczy – z wyjątkiem Wielkiej Brytanii, Szwecji i Portugalii

Od środy do i z Polski będą mogły być organizowane międzynarodowe loty pasażerskie z większości lotnisk na terytorium Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu, Szwajcarii lub kraju członkowskiego UE – wynika z rozporządzenia Rady Ministrów. Zakazane będą loty m.in. z Wielkiej Brytanii, Szwecji i Portugalii.

We wtorek wieczorem w Dzienniku Ustaw opublikowane zostało rozporządzenie Rady Ministrów z 16 czerwca 2020 r. w sprawie zakazów w ruchu lotniczym.

„W związku z rozprzestrzenianiem się zakażeń wirusem SARS-CoV-2 istnieje konieczność skorzystania z prawa do wprowadzenia zakazów w ruchu lotniczym, niezbędnych ze względu na bezpieczeństwo Rzeczypospolitej Polskiej, w celu minimalizacji zagrożenia dla zdrowia publicznego” – napisano w uzasadnieniu projektu rozporządzenia.

Przypomniano w nim, że rozporządzenie Rady Ministrów z 5 czerwca 2020 r. w sprawie zakazów w ruchu lotniczym obowiązuje do 16 czerwca 2020 r. „W związku z tym konieczne jest wydanie nowego rozporządzenia wprowadzającego zakazy w ruchu lotniczym w odniesieniu do lotów międzynarodowych po tym terminie” – napisano.

Jak dodano w uzasadnieniu, „treść projektu, względem obowiązującego aktualnie rozporządzenia, wprowadza zmianę polegającą na wyłączeniu z zakazów w ruchu lotniczym statków powietrznych wykonujących loty międzynarodowe z lotnisk położonych na terytorium państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Unii Europejskiej, z wyjątkiem Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej, Królestwa Szwecji i Republiki Portugalskiej”.

W uzasadnieniu do projektu napisano, że w kontekście wyjątku dotyczącego Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej „należy wskazać, że zgodnie z art. 1 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o okresie przejściowym, o którym mowa w Umowie o wystąpieniu Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej z Unii Europejskiej i Europejskiej Wspólnoty Energii Atomowej (…) ilekroć w przepisach odrębnych jest mowa o państwie członkowskim Unii Europejskiej lub Europejskiej Wspólnoty Energii Atomowej, w okresie przejściowym, o którym mowa w art. 126 Umowy o wystąpieniu Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej z Unii Europejskiej i Europejskiej Wspólnoty Energii Atomowej (…), rozumie się przez to również Zjednoczone Królestwo Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej”.

Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 17 czerwca 2020 r.; traci moc z dniem 30 czerwca 2020 r.


Czytaj także: Niedoszły nabytek PLL LOT redukuje zatrudnienie o 25 proc. z powodu kryzysu