{"vars":{{"pageTitle":"Dokąd polecimy po 1 maja? Mamy wykaz konkretnych połączeń – w większości należą do LOT-u","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news"],"pageAttributes":["kontrolerzy-ruchu-lotniczego","lotnictwo","lotnisko-chopina","main","pazp","polska-agencja-zeglugi-powietrznej","polaczenia-lotnicze","port-lotniczy-warszawa-modlin","strajk-kontrolerow","transport"],"pagePostAuthor":"Emilia Derewienko","pagePostDate":"26 kwietnia 2022","pagePostDateYear":"2022","pagePostDateMonth":"04","pagePostDateDay":"26","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":296825}} }
300Gospodarka.pl

Dokąd polecimy po 1 maja? Mamy wykaz konkretnych połączeń – w większości należą do LOT-u

Urząd Lotnictwa Cywilnego przedstawił wykaz konkretnych połączeń z Lotniska Chopina i Portu Lotniczego Warszawa-Modlin, do których przewoźnicy będą latać po 1 maja – jeśli nie będzie porozumienia z kontrolerami.

Spośród 32 połączeń najwięcej jest rejsów Polskich Linii Lotniczych LOT z Lotniska Chopina.

Narowodowy przewoźnik poleci na lotniska: Chicago, Londyn-Heathrow, Nowy Jork, Bruksela, Toronto, Inczon, Rzeszów, Tel Awiw, Oslo, Kopenhaga, Budapeszt, Wilno, Praga, Bukareszt, Dusseldorf, Barcelona, Tbilisi, Berlin, Szczecin-Goleniów.

To łącznie 19 połączeń, które będzie mógł wykonywać LOT po 1 maja.

Tylko dwa połączenia obsłużą natomiast tanie linie Ryanair – największy przewoźnik, działający w Polsce – ze swojej bazy w Modlinie. To będą też jedyne połączenia z tego podwarszawskiego lotniska, o czym więcej pisaliśmy tutaj.

W podobnej sytuacji są niskokosztowe linie Wizz Air, które z Lotniska Chopina polecą także tylko w dwa miejsca: do Londynu-Luton i Rzymu.

Pozostałych dziewięć połączeń przypadło w udziale: holenderskim liniom lotniczym KLM, które polecą do Amsterdamu, niemieckiej Lufthansie z połączeniami do Monachium i Frankfurtu, Air France na lotnisko de Gaulle’a w Paryżu, Turkish Airlines z lotami do Stambułu, linie Emirates zatrzymają lot do Dubaju, Austrian Airlines do Wiednia, Swiss do Zurychu, a TAP Air Portugal – do Lizbony.

Sytuacja jest spowodowana konfliktem między kontrolerami ruchu lotniczego a Polską Agencją Żeglugi Powietrznej. Jeśli do 30 kwietnia kontrolerzy nie dojdą do porozumienia z centralą Agencji, swoje stanowiska może opuścić nawet 30 proc. wszystkich kontrolerów. Oznacza to paraliż lotów na obszarze ATM Warszawa, czyli w obrębie Lotniska Chopina i Portu lotniczego Warszawa-Modlin.

Kryzysowa sytuacja dotyczy jedynie kontrolerów ruchu lotniczego na Mazowszu. Jak wynika z informacji, przekazywanych nam od przedstawicieli lotnisk regionalnych, loty z mniejszych portów lotniczych nie są zagrożone.

Więcej o strajku kontrolerów pisaliśmy w tych artykułach: