{"vars":{{"pageTitle":"Norwegowie zbudowali największy na świecie prom o napędzie hybrydowym typu plug-in","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news"],"pageAttributes":["co2","dwutlenek-wegla","ekologia","emisja","europa","norwegia","przemysl-stoczniowy","skandynawia","szwecja","transport","transport-morski","zegluga","zegluga-morska"],"pagePostAuthor":"Zespół 300Gospodarki","pagePostDate":"5 sierpnia 2019","pagePostDateYear":"2019","pagePostDateMonth":"08","pagePostDateDay":"05","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":16249}} }
300Gospodarka.pl

Norwegowie zbudowali największy na świecie prom o napędzie hybrydowym typu plug-in

Norweski producent stoczniowy Ulstein Verft dostarczył największy na świecie prom zasilany napędem hybrydowym typu plug-in dla rodzimego zamawiającego – linii Color Line, donosi World Maritime News.

Statek Color Hybrid jest zasilany m.in. za pomocą baterii o mocy 5 MW, które ładowane będą energią produkowaną w sposób ekologiczny podczas cumowania statku w miejscowości Sandefjord.

Prom będzie znacznie cichszy i, naturalnie, będzie emitował znacznie mniej gazów cieplarnianych do atmosfery w porównaniu z klasycznymi jednostkami napędzanymi silnikami diesla.

Jest to o tyle istotne, że prom będzie poruszał się w niezwykle cennych przyrodniczo norweskich fiordach.

Zestaw baterii Color Hybrid waży 65 ton, a jego ładowanie trwa zaledwie godzinę.

Statek ma długość 160 metrów i szerokość 27,1 metra. Będzie w stanie zabrać na pokład 2 tys. pasażerów i 500 samochodów.

Pierwszy rejs promu odbędzie się 9 sierpnia – Color Hybrid będzie obsługiwał połączenie Sandefjord w Norwegii ze Strømstad w Szwecji.

Czytaj też:

>>> Port Gdańsk może już niedługo wejść do pierwszej trójki największych portów na Bałtyku

>>> Toyota stawia na pojazdy hybrydowe i ważną rolę polskich fabryk w ich produkcji