{"vars":{{"pageTitle":"Toyota i BYD otworzą w Chinach ośrodek badań i rozwoju nad bateriami i samochodami elektrycznymi","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news"],"pageAttributes":["azja","azja-wschodnia","baterie","byd","chiny","chrl","ekologia","ev","japonia","motoryzacja","produkacja","produkcja-przemyslowa","produkcja-samochodow","przemysl","przemysl-motoryzacyjny","samochody","samochody-elektyczne","toyota"],"pagePostAuthor":"Zespół 300Gospodarki","pagePostDate":"8 listopada 2019","pagePostDateYear":"2019","pagePostDateMonth":"11","pagePostDateDay":"08","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":28687}} }
300Gospodarka.pl

Toyota i BYD otworzą w Chinach ośrodek badań i rozwoju nad bateriami i samochodami elektrycznymi

Japoński producent z branży motoryacyjnej Toyota i chiński koncern BYD wspólnie uruchomią ośrodek badań i rozwoju (R&D) nad bateriami do samochodów elektrycznych (BEV). Nowa firma skupi się także na opracowaniu samochodów elektrycznych nowej generacji, w tym platform i kluczowych części.

Ośrodek R&D powstanie w 2020 roku w Chinach, a Toyota i BYD wniosą po 50 proc. kapitału. Zespół zostanie skompletowany z inżynierów Toyoty i BYD, zatrudnionych obecnie w innych ośrodkach rozwojowych obu koncernów.

Chcemy połączyć możliwości BYD w kwestii budowy samochodów elektrycznych oraz naszą konkurencyjność na rynku BEV z wysoką jakością oraz technologiami bezpieczeństwa Toyoty, by wprowadzić na rynek najlepsze samochody elektryczne tak szybko jak to możliwe” – powiedział Lian Yu-bo, starszy wiceprezydent BYD.

W ramach nowej firmy R&D Toyota i BYD będą wspólnie opracowywać samochody elektryczne przeznaczone na rynek chiński.

Firma BYD została założona w 1995 roku jako producent baterii i z czasem rozwinęła się w dostawcę kompleksowych rozwiązań energetycznych, w tym zelektryfikowanych samochodów i dużych magazynów energii.

Koncern produkuje kluczowe elementy do zelektryfikowanych aut, takie jak baterie, silniki elektryczne i elektronika do zarządzania energią w samochodzie. W 2008 roku BYD stał się pierwszym na świecie producentem hybryd plug-in (PHEV). Od 2015 roku przez cztery lata z rzędu producent ten sprzedawał najwięcej samochodów o napędzie akumulatorowym (BEV) i PHEV na świecie.

Tymczasem Toyota jest pierwszym na świecie producentem samochodów, który wypuścił na rynek produkowany na masową skalę model samochodu z napędem hybrydowym – w 1997 roku firma udostępniła do sprzedaży Priusa.

>> Toyota zainwestuje 2 mld zł w podwojenie produkcji napędów hybrydowych w Polsce

>> Toyota Mirai – firma oficjalnie prezentuje koncepcję nowej generacji wodorowego auta