{"vars":{{"pageTitle":"Szef Volkswagena krytykuje pomysł budowy elektrowni węglowej Datteln 4","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news","przeglad-prasy"],"pageAttributes":["ekologia","elektrownia-datteln-4","energetyka","klimat","motoryzacja","neutralnosc-klimatyczna","niemcy","polityka-klimatyczna","przemysl","przemysl-motoryzacyjny","volkswagen","vw","zmiany-klimatu"],"pagePostAuthor":"Zespół 300Gospodarki","pagePostDate":"17 lutego 2020","pagePostDateYear":"2020","pagePostDateMonth":"02","pagePostDateDay":"17","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":39527}} }
300Gospodarka.pl

Szef Volkswagena krytykuje pomysł budowy elektrowni węglowej Datteln 4

Herbert Diess, szef Volkswagena, skrytykował inwestycję firmy Uniper w budowę elektrowni węglowej Datteln 4 i zwrócił uwagę na rozdźwięk między pomysłem realizacji tego projektu a planem całkowitego odejścia od węgla w niemieckiej gospodarce do 2038 roku, pisze Financial Times.

„My inwestujemy 400 mln euro w odejście od węgla, a zaledwie 300km na zachód stąd powstaje elektrownia węglowa warta 1,5 mld euro” – powiedział Diess odnosząc się z jednej strony do źródeł energii wykorzystywanej przy produkcji pojazdów Volkswagena w jego fabryce w Wolfsburgu, a z drugiej strony do zlokalizowanej pod Dortmundem Datteln 4.

„Jeśli Niemcy nie robią postępu w odchodzeniu od technologii węglowych, to nie mogą oczekiwać tego od innych” – dodał szef Volkswagena.

Niemiecki koncern samochodowy wcześniej zobowiązał się, że do 2050 roku wszystkie produkowane przez niego pojazdy będą zasilane energią elektryczną.

W zeszłym roku firma zapowiedziała także, że zamierza wydać w ciągu 4 lat kwotę 33 mld euro na rozwój technologii i produkcję samochodów elektrycznych.

Czytaj także:

>>> Jedna niemiecka elektrownia naprawdę nic tu nie zmieni – wywiad z Aleksandrą Gawlikowską-Fyk o uruchomieniu Datteln 4

>>> UOKiK nałożył na Volkswagena największą karę w swojej historii – 120 mln za aferę dieselgate