{"vars":{{"pageTitle":"Wodorowy Solaris trafił na testy do Poznania","pagePostType":"post","pagePostType2":"single-post","pageCategory":["news"],"pageAttributes":["autobus","czas-na-wodor","elektromobilnosc","paliwo-wodorowe","przemysl","samochody-wodorowe","solaris","transport-publiczny","wodor"],"pagePostAuthor":"Zespół 300Gospodarki","pagePostDate":"17 września 2019","pagePostDateYear":"2019","pagePostDateMonth":"09","pagePostDateDay":"17","postCountOnPage":1,"postCountTotal":1,"postID":19789}} }
300Gospodarka.pl

Wodorowy Solaris trafił na testy do Poznania

Autobus wodorowy Solaris Urbino 12 hydrogen, który swoją premierę miał w czerwcu podczas Światowego Szczytu Transportu Publicznego UITP w Sztokholmie, został dziś zaprezentowany w Poznaniu.

Dzisiejsza prezentacja to premiera pierwszego Solarisa napędzanego wodorem  na rynku polskim.

W ostatnich tygodniach autobus był testowany przez przewoźników w Austrii, Niemczech i we Włoszech.

Jak podała firma Solaris, jej najnowszy produkt cieszy się dużym zainteresowaniem wśród potencjalnych klientów, o czym świadczy zapotrzebowanie na testy pojazdu w kliku europejskich miastach.

„Solaris Urbino 12 hydrogen jeszcze w sierpniu został zaprezentowany w Austrii w Graz i Klagenfurcie, a następnie udał się do włoskiego Bolzano. W kolejnych tygodniach pojazd trafił na testy do Niemiec, do operatorów z Frankfurtu, Kolonii i Wuppertalu. Dzisiaj z kolei odbyła się jego prezentacja w Miejskim Przedsiębiorstwie Komunikacyjnym w Poznaniu” – podał Solaris.

Autobus wodorowy nowej generacji Solaris Urbino 12 hydrogen to pojazd całkowicie bezemisyjny.

Urbino 12 hydrogen wyposażony jest w ogniwo paliwowe, które pełni funkcję miniaturowej elektrowni wodorowej na pokładzie pojazdu.

Dzięki zastosowanej technologii autobus będzie miał możliwość pokonania na pojedynczym tankowaniu 350 km.

Energia do napędzania autobusu powstaje w ogniwie paliwowym, do którego dostarczany jest wodór zgromadzony w butlach na dachu pojazdu. Wodór jest przetwarzany w energię elektryczną, ta z kolei zasila bezpośrednio jednostkę napędową autobusu, którą stanowi oś z elektrycznymi silnikami.

Oprócz tego autobus wyposażony jest w baterię typu Solaris High Power, która jest dodatkowym magazynem energii elektrycznej.

Jedynymi „produktami ubocznymi” eksploatacji Solarisa Urbino 12 hydrogen są ciepło i para wodna.

Czytaj też:

>>> Jak wykorzystać wodorowy potencjał Polski? [RAPORT 300GOSPODARKI]
>>> Dlaczego Polski Fundusz Rozwoju nie wykupił od Hiszpanów pakietu akcji Solarisa

 


Przy okazji pisania o wodorze, chcielibyśmy zaprosić naszych Czytelników na prezentację raportu oraz moderowaną przez nas dyskusję na temat tego, czy wodór rzeczywiście może w przyszłości napędzać polski transport i mobilność.

To wydarzenie 300Gospodarki odbędzie się 10 października w południe podczas konferencji Impact mobility rEVolution’19 w Katowicach.

Jeśli tam będziecie, nie zapomnijcie przyjść i się przywitać, będzie nam bardzo miło!