McKinsey & Company, amerykańska firma konsultingowa, otworzy w Stanach Zjednoczonych sklep, w którym udostępni przedsiębiorcom powierzchnię do sprzedaży szerokiej palety produktów – od bielizny, przez kosmetyki po biżuterię, pisze Financial Times.
Sklep zlokalizowany będzie w największym w USA centrum handlowym – Mall of America w Bloomington w stanie Minnesota.
Celem rozpoczęcia działalności jest sprawdzenie efektywności nowych technologii, dzięki którym sprzedawcy będą mogli nawiązać rywalizację o klientów z gigantami internetowymi, takimi jak Amazon.
Klienci sklepu będą mogli skorzystać z takich udogodnień jak „inteligentne” lustra czy oprogramowanie pomagające w wyborze odpowiedniego biustonosza.
McKinsey planuje także udostępnienie możliwości dokonywania płatności kryptowalutami, a także zbieranie danych o zachowaniu klientów.
Firma nie zamierza jednak sprzedawać produktów samodzielnie, a jedynie udostępniać w systemie rotacyjnym powierzchnię ok. 450 metrów kw. sklepu sprzedawcom detalicznym.
Kolejka przedsiębiorstw, które wystawią swoje produkty w sklepie McKinsey obejmuje jubilerską firmę Kendra Scott, sprzedające kosmetyki marki type:A Deodorant i Elevé Cosmetics, a także ThirdLove – markę bielizny promującą swoje produkty zgodnie z ideą „body-positive”.
McKinsey nie spodziewa się osiągnięcia zysku z działalności sklepu, któremu już nadano nazwę Modern Retail Collective, a raczej oczekuje, że zebrane w trakcie jego działalności dane pomogą w zrozumieniu potrzeb klientów i ich nastawienia do konkretnych funkcji i udogodnień.
„Uważamy, że będzie to dla nas znakomita okazja do nauki” – powiedział Heidi Zak, współzałożyciel marki ThirdLove.
Czytaj też:
>> Badanie Ipsos: Polacy i Niemcy najbardziej przeciwni niekontrolowanej inwigilacji przez rząd