Polacy będą wydawać pieniądze ostrożniej, ale nie zamierzają całkowicie rezygnować z zakupów i inwestowania – wynika z badania „Corona Mood” przeprowadzonego wspólnie przez ING i GFK.
Obecna sytuacja gospodarcza skłoniła wielu z nas do uważniejszego planowania wydatków i racjonalnego robienia zakupów.
Najczęstszą strategią praktykowaną przez Polaków jest powstrzymanie się od kupowania rzeczy, które nie są niezbędne – tak wskazało 72 proc. badanych.
Taki sam odsetek jest również bardziej skłonny oszczędzać na produktach spożywczych. Na dobrach trwałych i usługach oszczędzać zamierza 66 proc. ankietowanych.
O tym, że nasze zakupy będą miały bardziej przemyślany charakter, świadczy również fakt, że zdecydowanie mniej osób (39 proc.) chce rezygnować z jakości i sprawdzonych marek, szukając tańszych zamienników.
Natomiast 48 proc. częściej niż do tej pory będzie szukało promocji.
Z badania wynika, że wśród najczęściej wymienianych produktów, na które będziemy wydawać pieniądze, znalazły się smartfony, sprzęt komputerowy i telewizory.
W tym wypadku nie bez znaczenia jest tu fakt, że coraz więcej spraw załatwiamy zdalnie i więcej pracujemy z domu.
Pieniądze będziemy wydawać również na wyposażenie warsztatu i sprzęt AGD.
Czytaj także:
Więcej konsumpcji, jeszcze mniej inwestycji – tak w tym roku będzie wyglądać polska gospodarka