Związek Banków Polskich, Bankowe Centrum Cyberbezpieczeństwa ZBP, Centralne Biuro Zwalczania Cyberprzestępczości oraz Komenda Główna Policji w nowej kampanii społecznej przestrzegają przed próbami wyłudzania kodów do wpłat za pośrednictwem mediów społecznościowych.
Polakom wciąż brakuje wiedzy na temat poruszania się w przestrzeni cyfrowej. Pod patronatem Związku Banków Polskich powstała kampania społeczna, ostrzegająca przed wyłudzeniami finansowymi.
Bądź na bieżąco z najważniejszymi informacjami subskrybując nasz codzienny newsletter 300Sekund! Obserwuj nas również w Wiadomościach Google.
Autorzy kampanii zwracają uwagę, że jedną z najczęściej stosowanych metod cyberoszustw jest prośba o wpłatę na konto, przesłana rzekomo przez znajomego z jego konta w mediach społecznościowych. Cyberprzestępcy grają na emocjach: podszywając się pod znajomych proszą o pomoc ze względu na jakąś trudną życiową sytuację.
Sama prośba o kod może pochodzić ze skradzionego konta społecznościowego.
Mimo, że czasem znajomy rzeczywiście może potrzebować pomocy, to jednak warto upewnić się wykonując telefon do danej osoby i prosząc o potwierdzenie. Oszuści kradną dane umieszczane w mediach społecznościowych i zakładają fałszywe konta.
Bankowcy apelują, żeby w takich przypadkach nie działać impulsywnie. I zalecają, żeby w razie wątpliwości skontaktować się też z bankiem.
Polecamy:
- Wakacje kredytowe bis. Banki nie zostawiły suchej nitki na propozycji odchodzącego rządu [AKTUALIZACJA]
- Banki o nowym orzeczeniu TSUE: Wyrok w żaden sposób nie zmienia sytuacji
- Ponad milion wniosków o wakacje kredytowe trafiło do banków. A to dopiero połowa uprawnionych
- MF: Próg kredytu uprawniający do skorzystania z wakacji kredytowych wyniesie 2 mln zł