Sony właśnie ogłosił jedną z największych niespodzianek na tegorocznych targach CES: samochód elektryczny Vision-S.

Sony Vision-S to koncepcyjna wersja elektrycznego sedana, która ma na celu zaprezentowanie wielu różnych zalet japońskiego konglomeratu technologicznego, od produktów rozrywkowych po czujniki i wiele innych.

Vision-S ma 33 różne czujniki wewnątrz i na zewnątrz samochodu, wiele panoramicznych wyświetlaczy, dźwięk 360 i stałą łączność, a niektóre elementy pochodzą od takich firm, jak BlackBerry czy Bosch.

Zewnętrzna strona pojazdu przypomina Porsche, szczególnie reflektory, a profil boczny przypomina nieco Lucid Motors Air.

Wewnątrz Sony Vision-S ma ekran obejmujący deskę rozdzielczą, podobny do tego, który chiński Byton umieszcza w swoich samochodach.

Samochód posiada również ekrany na zagłówkach dla pasażerów siedzących z tyłu.

Firma ogłosiła samochód na końcu konferencji prasowej podczas targów CES, największych na świecie targów elektroniki oraz nowych technologii, które odbywają się w Las Vegas.

Podczas tej samej konferencji Sony zaprezentował również logo nowej PlayStation 5.

Sony poświęciło zaledwie krótką chwilę na dyskusję na temat samochodu przed zakończeniem konferencji prasowej, pozostawiając mnóstwo pytań bez odpowiedzi.

Nie wiadomo na przykład, czy Sony zamierza wprowadzić Vision-C  do produkcji, czy może to jedynie samochód pokazowy.

Elektromobilność otwiera nowe możliwości i zmienia rynek samochodowy i niemal każda firma motoryzacyjna (i nie tylko) inwestuje w tę branżę.

W grudniu pisaliśmy o fuzji Peugeota i Fiata Chryslera, które łączą siły również ze względu na potencjalną współpracę w zakresie samochodów elektrycznych.

 

>>> Czytaj też: Tesla będzie produkować w Brandenburgii prawdopodobnie 500 000 samochodów elektrycznych rocznie