Facebook reklamuje się za pomocą Google – zauważył Rasmus Kleis Nielsen z Uniwersytetu Oksfordzkiego. Rynek reklamy internetowej rośnie w szybkim tempie. Nie dziwi więc fakt, że Facebook wykorzystuje również ten rodzaj promocji swojej marki.
Google zarobił na reklamach tylko w czwartym kwartale 2017 roku aż 27,27 mld dol., co stanowi ponad 84 proc. wszystkich przychodów.
Przychód Facebooka z reklamy mobilnej wyniósł w 2017 roku 89 proc. całego przychodu. Zysk netto wyniósł 15,9 mld dol i był wyższy o 56 proc. w stosunku do roku poprzedniego.
W Polsce rynek reklamy urośnie w tym roku o ponad 2 proc. i wyniesie 7,2 mld zł. Światowy – o prawie 5 proc., czyli 579 mld dol. Udział reklamy internetowej w globalnym rynku reklamy po raz pierwszy przekroczy granicę 40 proc – prognozuje agencja mediowa Zenith.
Anyone else getting these (Google) ads from Facebook essentially asking „please be more active”! Seems a bit desperate? pic.twitter.com/IitmyubMnh
— Rasmus Kleis Nielsen (@rasmus_kleis) 4 marca 2019