Budowa CPK: w przetargu na zaprojektowanie układu dróg w rejonie przyszłego lotniska oferty złożyło siedem firm. Umowa obejmie także węzeł na autostradzie A2 i skrzyżowania z drogą krajową nr 50.
Pięć firm i dwa konsorcja złożyły oferty w najnowszym przetargu ogłoszonym przez Centralny Port Komunikacyjny (CPK). Firmy ubiegają się o kontrakt na zaprojektowanie sieci dróg wokół planowanego lotniska. Stawka to kontrakt o wartości 25 mln zł.
Łącznie wokół portu ma powstać ok. 30 km nowych dróg. Umowa obejmie także węzeł na autostradzie A2 i skrzyżowania z drogą krajową nr 50.
– Wśród podmiotów, które złożyły swoje oferty, znalazły się polskie firmy z ogromnym doświadczeniem. Bez względu na to, jaki będzie ostateczny wybór, jesteśmy przekonani, że zaproponowane przez zwycięzcę przetargu rozwiązania projektowe pozwolą na sprawną obsługę planowanego lotniska – komentuje koordynator ds. infrastruktury drogowej z Biura Projektowania i Inżynierii Podprogramu Lotniskowego CPK Adam Krajewski.
W ramach projektu wykonawca będzie musiał opracować dokumentację projektową wraz z pełnym rozpoznaniem geologicznym.
Co zakłada opracowanie dokumentacji, będące przedmiotem przetargu? Chodzi m. in. o zaprojektowanie wymaganych odcinków dróg czy niezbędnych obiektów inżynierskich, takich jak wiadukty i mosty.
Do tego dochodzi projekt usuwania kolizji z infrastrukturą techniczną, wyposażenia technicznego czy urządzeń ochrony środowiska. Ogółem chodzi więc o wszystkie obiekty niezbędne dla zapewnienia właściwego funkcjonowania i eksploatacji projektowanego układu drogowego.
Szacowana wartość kontraktu to 25 mln zł – podała spółka.
Budowa CPK
W ramach projektu CPK w odległości 37 km na zachód od Warszawy, na obszarze ok. 3 tys. ha powstanie Port Lotniczy Solidarność. Lotnisko pierwszym etapie będzie w stanie obsługiwać 40 mln pasażerów rocznie.
W skład CPK wejdą też inwestycje kolejowe. W bezpośredniej bliskości portu lotniczego powstanie węzeł oraz połączenia na terenie kraju. Mają umożliwić przejazd między Warszawą a największymi polskimi miastami w czasie nie dłuższym niż 2,5 godz.
Budowa CPK i niezbędnych połączeń z siecią kolejową i drogową powinna skończyć się w 2027 roku.
Projekt CPK pójdzie do kosza? Spółka zaprzecza: „Wiemy, że wielu życzy nam źle”