Bank inwestycyjny Goldman Sachs przewiduje, że w 2022 roku sprzedaż na globalnym rynku towarów luksusowych zwiększy się o 9 proc. – wynika z najnowszego raportu.
Pandemia początkowo zahamowała rozwój rynku towarów luksusowych, jednak już w pierwszym kwartale 2021 roku zauważono odbicie.
W 2022 roku możemy spodziewać się 9-proc. wzrostu tego rynku rok do roku. To o ponad 4 punkty procentowe więcej, niż w 2019, ostatnim przedpandemicznym roku – wynika z najnowszego raportu o rynku towarów luksusowych autorstwa Goldman Sachs.
W 2022 roku rynek towarów luksusowych może osiągnąć rekordową wartość 300 mld dolarów.
Jednak – jak napisano w raporcie – choć komentarze przedstawicieli spółek i wskaźniki makroekonomiczne potwierdzają, że popyt w czwartym kwartale 2021 roku utrzymuje się na solidnym poziomie, to „dynamika kluczowych dla sektora czynników wzrostu maleje”, zwłaszcza w Chinach.
Państwo Środka od lat pozostaje największym rynkiem towarów luksusowych.Dominują tam takie marki, jak Chanel, Gucci, Hermès, Dior i Louis Vuitton.
Analitycy banku podkreślają, że w kategoriach takich jak galanteria skórzana, biżuteria, czy zegarki megamarki poradzą sobie lepiej od konkurencji. Rekomendują przy tym kupno akcji LVMH, Prady, Burberry i Swatch.
Inflacja w USA najwyższa od 40 lat. Ceny benzyny nie rosły tak szybko od irańskiej rewolucji